עדות מצמררת • צפו

"ניהלנו קרב יריות"; השוטר שנטרל את המחבל משחזר

"הוא ירה כדור אחד על השותף שלי שנפל" • רס"מ ע', השוטר שנטרל את המחבל מהפיגוע בבני ברק, שחזר את רגעי ההתקלות • השוטר שנהרג: רס"מ אמיר חורי ז"ל • צפו (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

רס"מ ע' מצוות האופנועים של תחנת משטרת בני ברק במרחב דן של מחוז ת"א ניטרל הערב (שלישי) את המחבל בבני ברק, בסרטון שפרסמה המשטרה הוא מתאר את רגעי ההתקלות עם המפגע.

"קיבלנו אירוע על יריות, כמה קריאות, הגענו למקום", סיפר, "נסענו מפה לז'בוטינסקי נגד כיוון התנועה בהרצל כי אמרו רחוב השניים, הרצל בבני ברק זה פה שמאלה".

"איך שאנחנו מגיעים לכניסה מתוך הרצל לז'בוטינסקי הבחנתי במחבל עם רובה M16 מכוון עלינו, הוא ירה כדור אחד על השותף שלי שנפל, אני כבר הייתי עם האקדח ביד", תיאר השוטר.

הוא המשיך וסיפר: "נפלנו עם האופנוע, ניהלנו קרב של כמה שניות, הוא ירה אולי איזה שני כדורים, אני חיסלתי אותו עם האקדח שלי ולאחר מכן הרחקתי הכול".

השוטר שנהרג בפיגוע הוא רס"מ אמיר חורי ז"ל שנפגע במהלך הקרב עם המחבל החמוש שביצע את פיגוע הירי לעבר אזרחים ושוטרים ונוטרל לאחר קרב יריות בעיר בני ברק.

רס"מ אמיר חורי ז"ל, בן 32, תושב נוף הגליל שירת כסייר אופנוען בתחנת בני ברק במרחב דן של מחוז ת"א. השאיר אחריו הורים אח ושתי אחיות.

רס"מ אמיר חורי ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח בטלפון לפני זמן קצר עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר חורי ז"ל ולאחר מכן שוחח עם ג'ריס, אביו של אמיר ז"ל.

רס"מ ע' סיפר למפכ"ל על שארע ועל ניטרול המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16.

המפכ"ל אמר לרס"מ ע': "אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז"ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר ז"ל".

בנוסף, שוחח המפכ"ל בטלפון עם ג'ריס חורי אביו של השוטר אמיר חורי ז"ל שנרצח במהלך הפעולה ההירואית לחיסול המחבל.

ג'יריס, אביו של אמיר ז"ל סיפר למפכ"ל שהם משפחה של שוטרים וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף ג'ריס סיפר למפכ"ל שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בשש בערב בה סיפר לו אמיר ז"ל שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי.

"מפכ"ל אמר לג'ריס, אביו של רס"מ אמיר ז"ל: "אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל. זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה. משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד".

כזכור, חמישה בני אדם נרצחו במסע ירי שביצע הערב מחבל ערבי בשתי זירות שונות, ברחוב הרצל וברחוב השניים, בבני ברק.

לבסוף המחבל נורה ונוטרל בידי השוטרים. לאחר חיפושים שערכה המשטרה ברחבי העיר נעצר חשוד נוסף ונבדק אם הוא קשור למחבל. ברשותו נתפסה סכין גדולה. בהמשך, נתפס חשוד שלישי בפתח תקווה, אותו חיפשה המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר