מה קורה באומן?

בסרטון וידאו שצילם: הרב חשף את השקר של צבא רוסיה

אחרי שדובר צבא רוסיה טען כי בתי כנסת יהודיים, בהם בית הכנסת באומן משמשים כמחסני נשק במדינה, הרב הלל כהן מאוקראינה בתיעוד מהשטח: "זה לא נכון וזה פייק" (עולם, TV)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: רוסיה)

בצבא רוסיה טענו היום (רביעי) כי אוקראינה מכריחה את יהודי המדינה להשתמש בבתי הכנסת במדינה כמחסני נשק, ואף הציגו תיעוד של חיילים בקרבת בית הכנסת באומן, אלא שהרב הלל כהן מאוקראינה הוכיח כי מדובר בשקר, כאשר הפיץ תיעוד מהמקום. "הקהילות היהודיות לא קשורות להתארגנות צבאית", אמר הרב כהן.

הרב כהן בתיעוד מהממקום

הרב כהן לא הסתפק בהכחשה, והגיע למקום עם תיעוד בו נראה כי בית הכנסת לא משמש כמחסן נשק, ולא נראה בו זכר לחייל אוקראיני, או ציוד צבאי אוקראיני.

"אני קורא לא להאמין לדברים, הקהילות היהודיות לא קשורות להתארגנות צבאית כזו או אחרת ומתפללים לשלום ולאוקראינה מאוחדת וחזרת מיליוני הפליטים לביתם בקרוב ושיקום הקהילות היהודיות". ציין הרב כהן

דובר צבא רוסיה מאשים: אוקראינה משתמשת בבתי כנסת כמחסני נשק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בדבריו לתקשורת סיפר על כך שהרוסים מפציצים ללא אבחנה גם בתי כנסת, מבני תרבות ומוזיאונים, בתגובה הופצה תמונה של בית הכנסת של הרב יעקב מאיר שכטר באומן כאילו חיילים מעמיסים ציוד צבאי ומסתירים אותו שם.

כאמור, הרוסים האשימו את הנשיא זלנסקי כאילו הוא מחייב את בתי הכנסת באוקראינה לאחסן אמצעי לחימה, ביקשו השלטונות באוקראינה הצהרה רשמית בשם הקהילות היהודיות באוקראינה על כך שלא היה ולא נברא ומעולם,

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר