המתח בממשלה

נחשף: לפיד מנע מגנץ להיפגש עם אבו מאזן

שר החוץ פעל מאחורי הקלעים כדי לסכל את ועידת גנץ-עבאס-עבדאללה בירדן, לאחר ששמע מראש הממשלה בנט על תכנון שר הביטחון. בלשכת לפיד מכחישים (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השרים לפיד וגנץ במליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ נועד השבוע עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו בעמאן, אך מאחורי הקלעים התרחשה דרמה פוליטית, הקשורה ביחסים הרעועים בין יו"ר כחול לבן לראשי הממשלה, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

שר הביטחון, הרואה בעצמו ראש ממשלה בעתיד, רצה לארגן פגישה משולשת עם מלך ירדן עבדאללה ועם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בניסיון להנמיך את גובה הלהבות לקראת חודש רמאדן, שבישראל מקווים שלא יהווה המשך למסע הרצח שנראה ברחובות המדינה בשבוע שחלף.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גילה במהלך ביקורו במצרים, שם נועד עם נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר של איחוד האמירויות בן זאיד, על כוונת שר הביטחון, ובימים שלאחר מכן החיכוך בין לשכות ראש הממשלה ושר הביטחון היה גבוה, עד שבנט ניצח את גנץ - ושר הביטחון נפגש רק עם מלך ירדן, כאמור.

הערב (רביעי) דווח ב'חדשות 12' כי מי שעומד מאחורי מהלך מניעת הפגישה המשולשת של גנץ עם המנהיגים הערבים אינו ראש הממשלה בנט, אלא דווקא שר החוץ יאיר לפיד, שותפו הפוליטי בעבר - וכיום יריבו המר - של גנץ. ע"פ הדיווח, לאחר שבנט סיפר על כך ללפיד, יו"ר יש עתיד רתם את יו"ר ימינה, והמפגש סוכל - זאת למרות שלפיד מוגדר כראש הצד בו נמצאת 'כחול לבן' בממשלה.

מלשכת שר החוץ לפיד נמסר בתגובה על הדיווח ב'חדשות 12': "זה פשוט לא נכון. שר החוץ פועל בשיתוף פעולה עם שר הביטחון והם מעדכנים זה את זה בכל הפעילות המדינית-ביטחונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר