סקר חדש

נתניהו היה מטפל טוב יותר בטרור? זו דעת הציבור

שלושת הפיגועים מערערים את תחושות האזרחים בצורה משמעותית, כך עולה מסקר חדש. 40% חושבים שנתניהו היה מטפל טוב בטרור, לעומת רק 12% שמאמינים בבנט (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עלייתו של גל הטרור: ע"פ סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס, ושודר הערב (רביעי) ב'חדשות 13', רבע מציבור הנשאלים אמרו שהם מרגישים לא בטוחים כלל, בעקבות הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק. לעומתם, רק 2% השיבו שהם חשים "בטוח מאוד", והממוצע בציבור עמד על תחושת ביניים - עם ציון של 4 מתוך 10.

בסקר בדק פוקס האם אזרחים נמנעו מפעולות בסיסיות כמו נסיעה בתחבורה ציבורית או ביקור במקום הומה אדם. הרוב, 60% מהנשאלים, השיבו שהמשיכו בהרגלי החיים הרגילים שלהם, ואילו 37% השיבו כי נמנעו מפעולות כאלה.

באשר לאמון שהציבור רוחש לממשלה במאבקה מול הטרור, הרי שכמעט אין אמון כזה: יותר משני שליש מהנשאלים אמרו שהממשלה לא מטפלת טוב בטרור, מול 15% שהשיבו שהטיפול טוב.

בשאלת ההשוואה בין ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט, לקודמו, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הרי שכמעט אין תחרות: 40% השיבו שנתניהו יכול לנהל טוב את ההתמודדות מול הטרור, לעומת 12% בלבד שמאמינים בנפתלי בנט. 17% טענו ששניהם יכולים לנהל אותו דבר ו-20% לא מאמין באף אחד מהם.

הסקר נערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר