בצל המתיחות הביטחונית

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב; שם המבצע: "שובר גלים"

הרמטכ"ל, קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות באוגדת יו"ש, בשיחה נידונו הגברת מוכנות הכוחות, פעילויות לסיכול הטרור והמשך המאמץ לשמירה על הביטחון (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל )

על רקע האירועים האחרונים, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים היום (חמישי) הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות באוגדת יהודה ושומרון, בשיחה נידונו הגברת מוכנות הכוחות, פעילויות לסיכול הטרור והמשך המאמץ לשמירה על ביטחון תושבי ישראל.

בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה, נציגי שב״כ, מג״ב ומשטרה ומפקדים נוספים.

כזכור, מוקדם יותר היום, בשעות הבוקר המוקדמות, פעלו לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני, ימ"ס איו"ש ושב"כ במספר מוקדים בעיר ג׳נין בחטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים החשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע הירי בבני ברק. במהלך הפעילות התרחשו מספר היתקלויות בין הלוחמים לחמושים במחנה הפליטים ג׳נין. הלוחמים ירו לעבר שלושה חמושים והרגו אותם.

במקביל פעלו סיירת גולני וכוחות מג"ב בכפר יעבד הסמוך. הכוחות עצרו שלושה חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע הירי בבני ברק. במהלך הפעילות, נתפסו חלקי נשק מסוג M16. במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי, רס״ל א׳, צלף מיחידת דובדבן, לאחר שאיתר נשק מסוג M16 בביתו של אחד חשודים. הלוחם קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה באופן מוסק להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בנוסף, לוחמי יחידת אגוז פעלו במספר גזרות במקביל במרחב יהודה ושומרון וביצעו מספר מעצרים של מבוקשים, ביניהם מעצר של פעיל ארגון דאעש בחברון. בנוסף נעצרו שלושה חשודים בהסתה.

הלילה נעצרו בכלל המבצעים במרחב אוגדת יהודה ושומרון 31 מבוקשים.

בתום ביקורו באוגדה אמר הרמטכ״ל: "יש לכם, מפקדי החטיבות ביהודה ושומרון ולפיקוד המרכז, תפקיד משמעותי ומרכזי, והוא היכולת למנוע את הפיגועים הללו. יש לכם את היכולת לדכא את ההשראה לרצף הפיגועים ולשלול את ההזדמנויות לפיגועים נוספים".

"עלינו לעצור את הגל הזה ואני סומך עליכם ועל יכולותיכם. הפעילות הבוקר בג'נין היא חלק מהפעולות ההתקפיות שעלינו להמשיך ולעשות על מנת לסכל את הטרור. נמשיך לתכנן ולבצע פעילויות ומעצרים ככל שיידרש על מנת לסכל טרור, לאפשר שגרת חיים ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכלל הגזרות - זה תפקידנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר