הדרמה בכת הקיצונית

השופט גזר את דינם של מנהיגי 'לב טהור': 12 שנות מאסר

סאגה ארוכת שנים, במרכזה הואשמו מנהיגים בכת 'לב טהור' הקיצונית בחטיפת וניצול קטנים, הגיעה היום לשיאה. השופט הפדרלי גזר על נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר 12 שנות מאסר (חרדים, עולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נחמן הלברנץ, נאשם מרכזי בתיק (צילום מסך: Windsor Star, יוטיוב)

שופט פדרלי במדינת ניו יורק שבארצות הברית גזר היום (חמישי) עונש מאסר בפועל של 144 חודשי מאסר (12 שנים) על נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שנים ממנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, בגין האישומים שהופנו נגדם, הכוללים ניצול קטינים וחטיפת קטינים.

כזכור, שני ראשי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו בחטיפת והברחת שני ילדים חרדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, לפני כמעט שלוש שנים.

במהלך השנה החולפת הלבראנץ ורוזנר הורשעו בכל ששת האישומים שנחשדו בהם, בידי חבר מושבעים. הם לא העצורים היחידים במסגרת הפרשה המטלטלת. מלבדם, כמה אנשי כת נוספים של לב טהור נעצרו בקשר למקרה, בהם האחים יואל, יעקב ושמיאל וינגרטן, שעצורים על ידי הרשויות בגואטמלה כבר יותר משנה.

השניים הורשעו מאושמים בחטיפת ילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר, נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

בכתב האישום שהוגש נגד האח זמן קצר לאחר הפרשייה נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

במהלך הדיון בעניינם לפני כחמישה חודשים, אמר נציג משרד המשפטים האמריקני, עו"ד ארה"ב דמיאן וויליאמס: "נחמן הלברנס ומאיר רוזנר חטפו בחוצפה שני ילדים מאימם באמצע הלילה, כדי להחזיר ילדה בת 14 לקשר לא חוקי עם גבר בוגר. פסק הדין של היום מבהיר שהמשרד שלנו - ושותפינו לאכיפת החוק - לא יירתעו מלהשיג צדק עם קורבנות של ניצול של ילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר