אוקראינה תוקפת?

מחסן נפט הופגז בבלגורוד: טענות להפגזות נוספות בידי קייב

בעיר הרוסית בלגורוד שנמצאת 40 ק"מ לגבול הצפוני בין רוסיה לאוקראינה, הופגז מחסן נפט שעלה בלהבות ענק. ברוסיה מאשימים את צבא אוקראינה שלפי שעה לא התייחס לאירוע ולא אישר (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27 א)

בעיר הרוסית בלגורוד שנמצאת 40 ק"מ לגבול הצפוני בין רוסיה לאוקראינה, הופגז מחסן נפט שעלה בלהבות ענק. ברוסיה מאשימים את צבא אוקראינה שלפי שעה לא התייחס לאירוע ולא אישר או הכחיש אותו.

לדברי מושל המחוז הרוסי, מסוקים צבאיים של אוקראינה ביצעו את התקיפה מגובה נמוך - ושני עובדים נפצעו בשריפה שפרצה כתוצאה מהפגיעה.

במקביל, בקצה השני של בלגרוד, מנהל בית דפוס טוען כי אוקראינה הפגיזה לו את בית הדפוס. ייתכן ומדובר בהאשמת שווא, או שאכן הופגזו שתי קצוות של העיר כמתקפה ראשונה של האוקראינים על עיר רוסית.

ההרס בבית הדפוס (לפי סעיף 27 א)

גם ביום רביעי טענה רוסיה שאוקראינה תקפה בחזרה באזור - ושריפה פרצה במחסן תחמושת ליד בלגרוד.

כזכור, ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, שנמצאת כבר יותר מחמישה שבועות תחת מתקפה רוסית, מסר בנאום שהפיץ הלילה (שישי), כי שלל את דרגתם הצבאית של שני גנרלים בכירים בשירות הביטחון הלאומי של ארצו - ראש האגף לביטחון הפנים של סוכנות הביון הראשית וראש הסוכנות באזור חרסון, העיר הגדולה הראשונה שנפלה בידי רוסיה.

זלנסקי הסביר, כי פיטר את השניים בשל היותם "אנטי-גיבורים", שלטענתו בגדו בשבועתם להגן על אוקראינה. "אין לי זמן להתמודד עם כל הבוגדים, אבל כולם ייענשו בהדרגה", אמר זלנסקי. זו הפעם הראשונה שבה הנשיא הכריז על הדחה של בכירים במערך ההגנה האוקראיני מאז הפלישה הרוסית.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר