הקרב על התודעה

מי הפגיז את מחסן הנפט ברוסיה? קייב או... רוסיה?

ביום שישי האחרון פרצה שריפה בעיר בלגרוד ברוסיה. זאת פגיעה ראשונה בשטחה של רוסיה מאז הפלישה. אז האם הטענה הרוסית כי מדובר בהפגזה אוקראינית נכונה? בדקנו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזה כפי שתועדה ביום שישי (צילום: 27א)

יומיים של תעלומה: ביום שישי האחרון פורסם כי בעיר הרוסית בלגורוד שנמצאת 40 ק"מ לגבול הצפוני בין רוסיה לאוקראינה, הופגז מחסן נפט שעלה בלהבות ענק. ברוסיה האשימו את צבא אוקראינה שהכחיש. בדקנו, האם רוסיה צודקת, או שמא מדובר בהפגזה שרוסיה בעצמה הפגיזה.

במפה ניתן לראות עד כמה העיר בלוגרוד קרובה לגבול עם אוקראינה. יחד עם זאת, ייתכן ומדובר דווקא בהפגזה רוסית שנועדה להאשים את אוקראינה.

באדום - העיר בלגורוד, בחלק התחתון: אוקראינה, העליון: רוסיה (גוגל מפות)

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, שאומת כאמין, תועד הפיצוץ שאומת כאמין על ידי סקיי ניוז הבריטי וגופי תקשורת אחרים ברחבי העולם.

(27א)

בנוסף, ניתן לראות כי המחסן נמצא בלב אוכלוסייה אזרחית מה שכן יכול להסביר את התיעודים הרבים ברשתות החברתיות.

(מיקום המחסן - שרטוט של גוגל מפות)

מצלמות אבטחה באיזור תיעדו גם את המסוק מה שיכול לענות לנו, אולי, על השאלה שלשמה התכנסנו, האם מדובר בקנוניה של רוסיה להאשים את אוקראינה, או שאכן אוקראינה תקפה בשטחה של רוסיה.

אם תהיו מספיק חדים, תוכלו לראות את המסוק (אחד מתוך 2), תוקף את מחסן הנפט - מטוס שנראה כ-MI24-מיל מיי 24, שמוחזק גם בידי צבא רוסיה וגם בידי צבא אוקראינה.

מימין - תמונת המטוס בפעולה. משמאל - תמונה של המטוס (27א, ויקיפדיה)

בסקיי ניוז הביאו כמה מומחים מהמכון לחקר ביטחון של בריטניה, וכולם הגיעו למסקנה דומה. חוקר מטוסים בשם ג'וזף דמפסי אמר כי "כפי שקורה עם הרבה אמצעי לחימה - במיוחד רקטות לא מונחות - הן בעיקר בשימוש במדינות סובייטיות ונשארו בשימוש גם ברוסיה וגם באוקראינה".

למרות הכחשות בכירים בצבא האוקראיני, זלנסקי סירב לאשר או להכחיש כל דיווח על הפגזה.

כך או כך, נראה שעדיין אנחנו בסימן שאלה גדול בנוסע להפגזה הזו.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר