מתפללים להחלמתו

"לקח חלק בכל מבצע מורכב בימ"מ" • זה המפקד שנפצע

סגן-ניצב ש', מפקד פלגה בימ"מ, שנפצע באורח קשה במבצע לחיסול המחבלים שהיו בדרכם לפיגוע - לקח חלק ב-20 השנים האחרונות, כמעט בכל מבצע מורכב של הימ"מ; כל מה שמותר לספר (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
לוחמי הימ"מ; ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

סגן-ניצב ש', מפקד פלוגה בימ"מ, שנפצע בליל שבת באורח קשה במהלך המבצע לחיסול שלושת מחבלי הג'יהאד האיסאלמי, שהיו בדרכם לבצע פיגוע, לקח חלק ב-20 השנים האחרונות, כמעט בכל מבצע מורכב של הימ"מ.

המפכ"ל בביקור אצל לוחמי הימ"מ ברמב"ם (צילום: דוברות המשטרה)

"הוא הציל חיים של הרבה אזרחים במדינת ישראל", מספר גורם במשטרה ל'כיכר השבת'. ש', השתתף כמעט בכל מבצע לחיסול או מעצר מחבלים בשני העשורים האחרונים. "הוא חיסל מחבלים ומנע הרבה מאוד פיגועים", מספר הגורם המשטרתי.

המפכ"ל בביקור אצל לוחמי הימ"מ ברמב"ם (צילום: דוברות המשטרה)

בין היתר, הוא פיקד בשנים האחרונות על הרבה מאוד מבצעים רגישים. לפני ארבע שנים הוא פיקד על מבצע המעצרים של המחבלים שרצחו את החייל דביר שורק הי"ד. כמו כן, הוא פיקד על המבצע לתפיסת המחבלים שברחו מכלא גלבוע.

בנוסף, הוא חיסל את המחבל שביצע את הרצח בברקן את חוליית המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובצומת עופרה ואת הרוצח של החייל רון יצחק קוקיא הי"ד. "זאת רשימה חלקית", אומרים במשטרה ומדגישים כי "הוא הציל חיים של הרבה מאוד אזרחים ומנע הרבה מאוד פיגועים".

ש', משרת ביחידה ללוחמה בטרור כבר 22 שנים. בליל שבת האחרון, הוא הוקפץ לג'נין, בעקבת ידיעת הזהב על חוליית מחבלים שבדרכה לבצע פיגוע בישראל. במהלך קרב הירי עם המחבלים, הוא נפצע באורח קשה. במשטרה אומרים כי "למרות פציעתו - גם במבצע הזה, הוא ניצח והמחבלים חוסלו. חיסולם מנע פיגוע רצחני במרכז הארץ".

תיעוד מהקסדה: כך לכד הימ"מ בפיקוד סגן ניצב ש' את רוצחיו של דביר שורק הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)

"אנחנו מתפללים עם כל עם ישראל להחלמתו המהירה", אומר הגורם במשטרה. הבוקר, עדכנו מבית החולים רמב"ם בחיפה, בו הוא מאושפז, כי מצבו ממשיך להיות קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. סנ"צ ש' סובל מפגיעת ירי קשה בחזה והוא מורדם ומונשם, אך עם זאת, בבית החולים אופטימיים באשר לסיכוי ההחלמה מהפציעה.

בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה, נפתלי בנט אמש (מוצאי שבת) במטה השב"כ בתל אביב, הוא סיפר: "לפני מספר חודשים פגשתי את סגן-ניצב ש' בבסיס הימ"מ, ומדובר על אחד מטובי מפקדי השדה של מדינת ישראל. במוצאי השבת דיברתי עם מפקד הימ"מ שתיאר לי את פרטי האירוע, וכולנו מאחלים החלמה לפצועים".

כזכור, בפעילות של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסלו בליל שבת שלושה מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי במהלך קרב יריות שהתרחש בין ג'נין לטולכרם. החיסול הגיע לאחר מידע מדויק שהגיע מהשב"כ שהתריע על כוונה לבצע פיגוע במרכז הארץ.

המבצע המיוחד החל בשעה 1:00 בלילה, אז התקבלה בשב"כ מה שמוכנה 'ידיעת זהב', לפיה חוליית מחבלים הולכת לבצע פיגוע ירי במרכז הארץ. ידיעת הזהב שהגיעה לידי השב"כ כללה גם את מיקום החולייה, בסמוך לג'נין.

המפכ"ל בביקור אצל לוחמי הימ"מ ברמב"ם (צילום: דוברות המשטרה)

בשעה 1:30 בלילה, בתוך פחות מחצי שעה, כוחות ימ"מ גלויים וסמויים שהיו באיזור, איתרו את החוליה בנסיעה סמוך לכפר ערבאה, בין ג'נין לטולכרם. המחבלים פתחו באש כבידה לעבר הלוחמים, צוות הימ"מ השיב בירי וחיסל את שלושת המחבלים, סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו לבדה. בנוסף, ברכבם של החוליה נתפסו אמצעי לחימה, נשקים ורימונים.

חילופי הירי היו תוך כדי נסיעה, כשחוליית המחבלים ירתה מרכבם, ואנשי צותת הימ"מ ביצעו ירי מהרכב שלהם. בשב"כ הגדירו את המחבלים שחוסלו כ'פצצות מתקתקות'.

במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, שלושה באורח קל ולוחם נוסף, סגן ניב ש', באורח קשה.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, הגיע אמש כשהוא מלווה בראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, לביקור פצועי הימ"מ בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קיבל סקירה מד"ר גידי ברגר, מנהל תורן, רמב"ם על מצבו של סנ"צ ש'. בנוסף, ביקר המפכ"ל את לוחם הימ"מ רס"מ ב' שנפצע באורח קל מירי בחלק גופו התחתון.

המפכ"ל אף קיבל סקירה מלאה מנצ"מ נ', מפקד הימ"מ, על שארע בפעילות לחיסול שלושת המחבלים שעשו דרכם לפיגוע ירי בתוך תחומי מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר