בעקבות נשיאי ארה"ב

נשיא המדינה הצטרף להצהרת החינוך לכבוד הרבי

לראשונה בהיסטוריה: נשיא המדינה הרצוג הצטרף להצהרת החינוך של נשיאי ארה"ב לדורותיהם לכבוד יום הולדתו ה-120 של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. הרצוג שחזר את המפגש עם הרבי: "הרבי בירך אותי עם עיניו הכחולות והמחשמלות" (חרדים)

(צילום: יח"צ)

בדיוק ביום בו לפני 108 שנים פגש בפריז סבו הגדול, הרב יואל הרצוג, לפגישה אישית מיוחדת את האדמו"ר החמישי של חסידות חב"ד, אדמו"ר הרש"ב, אירח נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במעונו הרשמי בירושלים משלחת רשמית של חברי בית דין רבני חב"ד, חברי אגודת חסידי חב"ד ושליחי הרבי מהארץ והעולם.

הנשיא הרצוג התכבד לחתום על הצהרה מיוחדת בסימן חשיבות החינוך, לכבוד י"א בניסן - יום הולדתו לפני 120 שנה של הרבי. על הצהרת החינוך המסורתית חותמים מדי שנה נשיאי ארצות הברית לדורותיהם. הצהרת החינוך קובעת את יום הולדתו של הרבי, י"א בניסן, כיום החינוך הבינלאומי, כהכרה בפועלו של הרבי שהקדיש את חייו לקידום החינוך כאבן יסוד לאנושיות. "חשיבותו של החינוך בעיני הרבי משתקפת בהקמתם של יותר מ-5,000 מוסדות חינוך על ידי שלוחיו ב-50 מדינות ארצות הברית לבדה, ועוד אלפים רבים בעולם כולו ובישראל בפרט", נכתב בהצהרה.

בדבריו, הנשיא הרצוג סיפר למשתתפים כיצד חסידות חב"ד השפיעה על חיי כל משפחתו, על שמחת התורה שזכה לחגוג במחיצת הרבי וכיצד זכר הברכה לה זכה מהרבי לא יוצאת מזיכרונו.

"הרבי בירך אותי עם עיניו הכחולות והמחשמלות", שחזר הרצוג. "אני רואה את מפעל השליחות של חב"ד בישראל ובעולם, ואני מתפעם מכלל מפעלי החסד הנאצלים שהם מקיימים", אמר הנשיא.

עוד אמר הרצוג לחברי המשלחת: "אני מרגיש קודם כל במשפחה. את הבניין הזה ואת המזוזה הזו קבע נשיא שהיה חב"דניק, זלמן שז״ר ז״ל, שהיה איש חב״ד מובהק. אני קראתי את הספרים על הקשר האמיץ ביניהם, הוא ניהל דיאלוג עם אנשים מכל הקצוות של העם היהודי. החיבור האישי שלי הוא מאוד עמוק לחב״ד. אני מאוד מכבד את מה שאתם עושים ואת מה שאתם מייצגים. ללא צל של ספק חב״ד מאוד השפיע על חיינו".

נשיא המדינה סיכם ואמר: ״אני מאחל לכם שתעלו ותפרחו מפעלי החסד המדהימים של חב״ד. חיזקו ואימצו, ערב הפסח, להגדיל תורה ולהאדירה ובמיוחד מעשי החסד הנאצלים שאתם עושים. אתם מקרבים נפשות הרבה, לא משנה אם יש כיפה או אין כיפה, מה הלבוש שלהם ואיזו אמונה פנימית הם מחזיקים. זו הגדולה של חב״ד שמאוד מרשימה אותי".

בסיום דבריו, נעמדו כלל המשתתפים לתצלום משותף עם הנשיא והצהרת יום החינוך ההיסטורית לכבודו של הרבי. הנשיא נפרד מחברי המשלחת, לא לפני שקיבל מצות שמורות מהודרות מהשליח הרב לוי מנדלזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר