ימשיך אחרי 12 שנים בשלטון

הבחירות בהונגריה: ניצחון דחוק לאורבן

למרות התאחדות של כל מפלגות האופוזיציה למפלגה אחת נגדו, מסתמן כי ראש ממשלת הימין בהונגריה ב-12 השנים האחרונות, ויקטור אורבן, ניצח בדוחק בבחירות במדינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אורבן (צילום: פידז)

אחרי מערכת בחירות סוערת במיוחד בהונגריה, בה לראשונה היה נראה כי האופוזיציה מאוחדת מספיק כדי להחליף את שליט הימין במדינה ב-12 השנים האחרונות, ויקטור אורבן, נראה כי על פי רוב המדגמים במדינה, ניצח אורבן את מפלגות האופוזיציה בניצחון דחוק.

על פי אחד מהמדגמים, מפלגת פידז של ראש הממשלה המכהן זכתה ב-49 אחוזים, לעומת 41 אחוזים בלבד למפלגות האופוזיציה.

מפלגת 'הכלב בעל שני הזנבות', שהבטיחה את ביטול כח המשיכה, שתי שקיעות ביום ויום אחד בלבד של עבודה בשבוע, התחזקה וזכתה ב-4.5 אחוזים, לעומת 2 אחוזים בבחירות הקודמות. יחד עם זאת, הנתון לא יספיק למפלגה לעבור את אחוז החסימה שעומד על 5%.

מפלגת הימין הקיצוני ״הארץ שלנו״, שהתפצלה ממפלגת ימין קיצונית אחרת שהתמרכזה מעט צפויה להיכנס לפרלמנט לראשונה לאחר שככל הנראה עוברת את אחוז החסימה עם 6%. בין שלל אמירות חברי המפלגה: הכחשת קורונה ואנטישמיות.

עם תחילת מערכת הבחירות במדינה, מפלגות האופוזיציה, הימין הקיצוני, המרכז והשמאל התאחדו למפלגה אחת כדי להחליף את ראש הממשלה אורבן אחרי כמעט 12 שנים. למרות שעל פי הסקרים היה נראה כי הדבר קרוב, כעת מסתבר כי ככל הנראה האיחוד של מפלגות האופוזיציה לא יהיה חלק מהממשלה.

בהמשך הערב החלו לזרום תוצאות, ואחרי ספירה של שליש מקולות הבוחרים, עולה כי מפלגתו של אורבן, פידז, זוכה ב-59.4% - 134 מושבים מתוך 199, זינוק של 10% מהבחירות הקודמות.

לצד זאת, גוש מפלגות האופוזיציה מתרסק ויורד במעל 17 אחוזים מהבחירות הקודמות ועומד על 29.4 אחוזים - 57 מושבים מתוך 199. יחד עם זאת, נציין כי רק שליש מהקולות נספרו והנתון ישתנה במהלך הלילה פעמים רבות.

לצד זאת, נראה כי אורבן לא משיג שני שלישים בפרלמנט, מה שיקשה עליו לערוך שינויים בחוקת הונגריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר