הגינויים מחריפים

לראשונה, שרים ישראלים על פלישת רוסיה: "פשע מלחמה"

צמד המילים שפוטין לא אוהב לשמוע, על פלישת ארצו לפני כחודש לאוקראינה, נהגו הלילה בידי שרים מישראל, המחריפים את הגינוי כנגד המלחמה, בצל תמונות הטבח מבוצ'ה. נחמן שי: "אולי היה משהו בדברי זלנסקי", לפיד: "פשע מלחמה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונחמן שי (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

לראשונה מאז פרוץ המלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה, הגינויים הישראלים מחריפים. בצל תמונות הזוועה מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לקייב כינו שנים משרי הממשלה את מעשיהם של רוסיה כ"פשע מלחמה".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס אמש לטבח. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כך לפיד. "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

גם שר התפוצות נחמן שי התייחס לדיווחים על הטבח שהצבא הרוסי ביצע בבוצ'ה שבאוקראינה, ואמר הלילה כי "רק לחץ בינלאומי של ממשלות, ארגונים ודעת קהל יעצור את רוסיה מלבצע פשעי מלחמה באוקראינה".

השר הוסיף: "עכשיו הזמן לפעול. לטובת כולנו". עוד כתב כי "אגב, אולי היה משהו בדברי זלנסקי?" - כשבכך מתכוון כנראה לטענות של זלנסקי על אודות פשעי מלחמה במדינתו.

הגינויים לתמונות הקשות מבוצ'ה, שבהן נראות גופות חרוכות מוטלות על הארץ, זרמו אתמול ממדינות המערב. ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון אמר: "ההתקפות הנתעבות של רוסיה נגד חפים מפשע באירפין ובבוצ׳ה הן עדות לכך שפוטין וצבאו מבצעים פשעי מלחמה באוקראינה. ‏שום הכחשה או דיסאינפורמציה מהקרמלין לא יכולים להסתיר את מה שכולנו יודעים שהוא האמת - פוטין נואש, הפלישה שלו נכשלת, והנחישות של אוקראינה מעולם לא הייתה חזקה יותר".

קנצלר גרמניה שולץ אמר על הטבח המזוויע: "אני דורש לתת לארגונים בינלאומיים גישה לאזורים האלה כדי לתעד באופן עצמאי את הזוועות. עלינו לחקור ללא הפוגה את פשעי הצבא הרוסי ולהעניש את העבריינים האחראים".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר על הטבח: "התמונות המגיעות אלינו מבוצ'ה, עיירה משוחררת ליד קייב, בלתי נסבלות. ברחובות רצחו מאות אזרחים בפחדנות. החמלה שלי כלפי הקורבנות, הסולידריות שלי עם האוקראינים. השלטונות הרוסיים יצטרכו להתייחס לפשעים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר