בפעם הרביעית

אורבן ניצח בהונגריה בפער גדול מהסקרים

ראש הממשלה של הונגריה, ויקטור אורבן ניצח הלילה בבחירות הכלליות במדינה - כך לפי תוצאות רשמיות. מפלגתו - פידס הצליחה גם לשמור על הרוב בפרלמנט ההונגרי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: פידס)

ראש הממשלה של הונגריה, ויקטור אורבן ניצח הלילה (שני) בבחירות הכלליות במדינה - כך לפי תוצאות רשמיות. מפלגתו של אורבן, פידס, זכתה בקדנציה רביעית בתפקיד בהפרש גדול בהרבה ממה שהצביעו הסקרים לפני הבחירות.

ניצחונו של אורבן מגיע אחרי מערכת בחירות סוערת במיוחד בהונגריה, בה לראשונה היה נראה כי האופוזיציה מאוחדת מספיק כדי להחליף את שליט הימין במדינה ב-12 השנים האחרונות. כמה ממפלגות האופוזיציה התאחדו יחד אך לא הצליחו במשימתן.

עוד בהרחבה על הבחירות בהונגריה, המועמדים ועוד...

בנאום בן 10 דקות בפני בכירי מפלגתו ותומכיו הצוהלים באירוע ליל הבחירות בבודפשט, אמר אורבן: "זכינו בניצחון גדול - ניצחון כל כך גדול שאפשר אולי לראות אותו מהירח ובוודאי מבריסל".

בתחילה היה נראה שהפער קטן יחסית, אך עם ספירת 94% מהקולות, פידס קיבלה 53% לעומת 35% לקואליציית האופוזיציה, על פי תוצאות של משרד הבחירות הלאומי - תוצאה שמשמעותה שהמפלגה תשמור על רוב של שני שלישים בפרלמנט. מפלגתו של אורבן תשלוט ב-135 מושבים מתוך 199 בפרלמנט ההונגרי.

על הבחירות פיקחו בפעם הראשונה יותר מ-200 משקיפים בינלאומיים שעקבו אחר הבחירות בהונגריה, החברה באיחוד האירופי, יחד עם אלפי מתנדבים מקומיים משני המחנות. אחוז ההצבעה הגיע ל-68.69%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר