ב'גוגל' פשוט

בחור חרדי חשף פרצת ענק באתר ממשלתי

במסגרת עבודה שגרתית, בחור חרדי בשם שמואל לנצנר חשף פרצה חמורה באתר ממשלתי; "פתאום ראיתי מאות שורות של מידע: תלושי שכר, מסמכים, מידע רפואי, תעודות זהות" (רשת)

בני סולומון | כיכר השבת |
"מאות שורות של מידע"; אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)

סטודנט חרדי גילה במהלך עבודה שגרתית פירצה חמורה באתר ממשלתי של זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, כך על פי הפרסום היום (שני) ב-N12.

על פי הדיווח, שמואל לנצנר, הוא בחור חרדי שלומד קורס "מיישם הגנה והתקפת סייבר" ביחידה ללימודי המשך בטכניון, במהלך חיפוש שגרתי בענקית החיפוש 'גוגל' הוא גילה מידע חסוי על נתוני עובר ושב של ישראלי.

לאחר הגילוי הוא ערך בדיקה מקיפה נוספת ולהפתעתו גילה קישור המוביל לנתונים מלאים של תוכנית ממשלתית בשם "התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים וטכנאים" בה היו שותפים גם קרן עזריאלי, הג'וינט ועוד.

"פתאום אני רואה מאות שורות של מידע", סיפר בראיון ל-N12, "תלושי שכר, מסמכים של ביטוח רפואי עם אחוזי נכות, מידע רפואי, צילומי תעודת זהות". לנצנר עדכן את מערך הסייבר בנוגע לחולשה בתקווה כי הפירצה תיבחן, לאחר העדכון המידע הוסר מהרשת.

'גוגל האקינג' הוא כלי פריצה במסגרתו האקרים מנסים לאתר מידע בהתבסס על הגדרות שגויות, זאת מתוך תקווה כי המידע המבוקש הוגדר לא נכון ויהיה זמין גם למבקשים.

מזרוע העבודה לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר