"האדמה ספוגה בדם"

יאיר לפיד מחריף את הטון: "רוסיה ביצעה פשע מלחמה"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בהצהרה שנשא ביוון לתמונות מבוצ'ה, והלך צעד אחד נוסף נגד נשיא רוסיה: "התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה - מחרידות. מגנה את הפעולות נחרצות" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד ביוון, היום (צילום: אסי אפרתי, לע"מ )

שר החוץ יאיר לפיד, שבעוד שנתיים וארבעה חודשים אמור להפוך לראש ממשלת ישראל ה-14, הוא הדמות התוקפנית יותר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, לפני כמעט שישה שבועות תמימים.

בעוד ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט, מתייחס לפעולות רוסיה באוקראינה במילים זהירות, שר החוץ לפיד תקיף הרבה יותר.

בהצהרה משותפת שנשא היום (שלישי) באתונה עם שרי החוץ של יוון וקפריסין אמר לפיד: "אנחנו נפגשים בימים לא פשוטים. יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע".

בשלב זה לפיד העלה הילוך בהתנגדותו לפעולות רוסיה באוקראינה, לאחר המראות הקשים מבוצ'ה: "התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלו".

למרות שאוקראינה חוטפת מהלומה אחר מהלומה, שר החוץ התייחס למאבק העולמי מול רוסיה, שלא כולל השתתפות צבאית: "העולם אינו שותק. העולם אינו ציני ואינו מוגבל רק באינטרסים ובתועלת כלכלית. קואליציה נדירה בהיקפה ובעוצמתה התגייסה כדי לסייע לאוקראינה ולעמוד לצידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר