ההשפלה בתל אביב

המשטרה תפצה שלושה בחורי ישיבה ב-25,500 שקלים

יותר מחצי שנה אחרי שהושפלו בעיר תל אביב, בדרכם לחוף הים, ועברו חיפוש חודרני, שלושה בחורי ישיבה יפוצו באלפי שקלים מהמשטרה: "מטרה לפגיעות לאומניות" (חדשות חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה תפצה שלושה צעירים חרדים שעברו חיפוש משפיל בעת שהיו בדרכם לחוף הים בתל אביב, בבוקר שבו התקיים מצעד שנוי במחלוקת בעיר, שבעבר התרחשו בו תגרות אלימות.

שלושת תלמידי הישיבה החרדים יפוצו בסכום כולל של 25,500 ₪, וזאת לאחר שעברו חיפוש משפיל בעת שעשו את דרכם לחוף הים הנפרד בתל אביב. השלושה תבעו את המשטרה באמצעות עו"ד מנשה יאדו מטעם ארגון חוננו, ולאחרונה עדכנה הפרקליטות את עורך הדין על נכונות לשלם להם פיצויים במסגרת הסכם פשרה.

המקרה אירע לפני קרוב לשנה, כאשר שלושת תלמידי הישיבה עשו את דרכם מהישיבה בבני ברק לחוף הים הנפרד 'שרתון' בתל אביב. באותו היום התקיים בסמוך לחוף מצעד, אך פעילותו של החוף נמשכה כמידי יום ללא הגבלות כאלו ואחרות. כאשר השלושה התקרבו למקום ערכו עליהם השוטרים שהיו בשטח חיפוש משפיל, והם התבקשו להוריד את בגדיהם ולהישאר בלבוש מינימלי בלבד.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב נכתב כי מדובר בחיפוש משפיל ומבזה, מיותר לחלוטין, לא מוצדק לפי נורמות שיטוריות, ולא עומד באמות מידה חוקתיות - לא של כבוד האדם ולא של מידתיות והצדקה. כמו כן נטען כי הסיבה לחיפוש היא רק בשל חזותם החרדית, כל זאת בזמן שהרחוב לא נסגר לתנועת חרדים וכאמור החוף שמיועד לציבור זה ולציבור הדתי פעל כרגיל, למרות סמיכותו הרבה למקום אירוע המצעד.

מדובר בחורים צעירים, בגילאי 20-19, ללא עבר פלילי כלשהו, ומבלי שקיים לגביהם חומר מודיעיני כלשהו שיכול לרמז על מסוכנות כלפי הצועדים במצעד. במהלך החיפוש המשפיל הראה אחד מבחורי הישיבה לקצין המשטרה שנכח במקום כי הוא נושא איתו אבטיח, שמוכיח שפניו מיועדות לים ואין לו שום כוונה לעורר בעיות. אולם השוטר הקשה עליו שלא נמצא אצלו בגד הים, לא קיבל את הסבריו שחבריו מביאים את בגד הים עבורו, וערך עליו את החיפוש.

לאחר כמה דקות הגיעו שני הצעירים הנוספים, ובגדי הים איתם. למרות זאת גם הם עברו את אותו חיפוש משפיל, כשהם חשודים ברצון להפרת הסדר הציבורי במקום. יצויין כי החיפוש בהפשטה נערך למרות שבמקום הוצבו מגנומטרים באמצעותם יכלו השוטרים לבדוק אם השלושה נושאים כלים חדים, אולם כאמור השוטרים העדיפו לבצע חיפוש בהפשטה.

לבסוף, לאחר שלא נמצא לגביהם שום חשד סביר, שוחררו השלושה, אך התבקשו ללכת לחוף הים בדרך עקיפה שלקחה להם 40 דקות נוספות.

בעקבות ההשפלה, הגישו השלושה תביעה נגד המשטרה באמצעות ארגון חוננו בגין הביזוי וההשפלה שעברו. כאמור, הפרקליטות עדכנה את עורך דינם מנשה יאדו על נכונות לשלם פיצויים במסגרת הסכם פשרה, בסכום של 8,500 ₪ לכל תובע – סה"כ תשלום של 25,500 ₪.

בתגובה אמר עו"ד מנשה יאדו אשר מייצג את שלושת בחורי הישיבה מטעם ארגון חוננו "בישראל 2022 זה בכלל לא קל להיות יהודי ברחובה של עיר. הדמות של היהודי מותקפת בין אם על ידי מחבלים מכאן ובין להבדיל אלף אלפי הבדלות על ידי שוטרים מכוחות הביטחון. כשהוא דתי אז הוא אלים חברתית, כשהוא יהודי הוא מטרה לפגיעות לאומניות.

אנחנו נלחמים על היהדות של המדינה ועל ההגנה של עם ישראל בארצו. המקרה הזה הוא מקרה מובהק של מלחמה חשובה שנשאה פירות, שאותם נערים ידעו שאין להם מה לפחד ללכת ברחוב שמא יתפסו אותם שוטרים ויפשיטו אותם לתחתונים בלי אומר ודברים", הוסיף עו"ד יאדו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "סכום הפיצוי שנפסק לתובעים שולם במסגרת הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים לפנים משורת הדין ומבלי להודות באחריות לנטען בכתב התביעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר