"רצח עם"

שלבי סיום: רוסיה הציבה משריפות במריופול

תמונת משריפה ניידת פורסמה היום בידי ראש העיר מריופול האוקראינית. לטענתו הרוסים מתכוונים להשתמש בה על מנת להעלים ראיות על רצח עם באמצעות שריפת הגופות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
משאית שריפת הגופות (צילום: עיריית מריופול)

ואדים בויצ'נקו, המשמש כראש עיריית מריופול טוען כי רוסיה משתמשת במשריפות ניידות לצורך העלמת ראיות של מעשי זוועות רוסיים.

"מספר האזרחים ההרוגים הגבוה היא לדעתי הסיבה שרוסיה מתנגדת לפינוי אזרחים לטורקיה דרך הים" הוסיף ראש העייריה.

בתוך כך, ראש מדיניות החוץ באיחוד האירופי בורל טען מוקדם יותר היום (רביעי) כי הסיוע של האיחוד לאוקראינה קטן משמעותית מהסכום בו קנו מדינות האיחוד נפט רוסי.

על פי נתוני האיחוד האירופי, מאז הפלישה הוציא האיחוד האירופי פי 35 לרוסיה מאשר לאוקראינה. כלומר, 35 מיליארדי אירו, זאת לעומת מיליארד אירו בלבד שניתן ככספי סיוע לאוקראינה.

"אנחנו צריכים לעזור לאוקראינים להגן על עצמם... נתנו לאוקראינה מיליארד אירו. זה אולי נראה הרבה אבל מיליארד אירו זה מה שאנחנו משלמים לפוטין כל יום עבור האנרגיה שהוא מספק לנו" אמר בורל בנאומו היום בפני הפרלמנט של האיחוד האירופי.

נשיא אוקראינה זלנסקי נאם מוקדם יותר היום בפני הפרלמנט האירי וטען כי רוסיה מנצל את הרעב ומשתמשת בו כנשק. "עבורם הרעב הוא נשק נגדנו, להפוך אנשים רגילים ופשוטים ככלי שליטה".

במלך נאום הלילה של הנשיא זלנסקי אמר כי "אנחנו מודעים לכך שהכובשים עולים עלינו, שיש להם יותר ציוד, אבל אין לנו ברירה אחרת - גורל ארצנו ואנשינו נחרץ. אנחנו יודעים על מה אנחנו נלחמים ועושים הכל כדי לנצח".

זלנסקי פנה למועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "מועצת הביטחון של האו"ם קיימת, ואין ביטחון בעולם, לאף אחד. זה אומר שהאו"ם אינו מסוגל לבצע כרגע את הפונקציות שלשמה היא נוצרה. ורק מדינה אחת היא אשמה בכך - רוסיה, מה שמכפיש את האו"ם ואת כל המוסדות הבינלאומיים האחרים שבהם הוא עדיין מעורב".

הנשיא האוקראיני סיפר כי שוחח עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וכי: "הוסכם שצרפת תספק את התמיכה הטכנית והמומחית הנדרשת לחקירת פשעי הכובשים הרוסים בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר