מי בראש ומי בזנב?

רשימת עשירי העולם פורסמה, יש ישראלים?

כמדי שנה במשך שלושים ושש השנים האחרונות, מגזין 'פורבס' היוקרתי פרסם את דירוג המליארדרים העולמי. 36 ישראלים נכנסו לרשימה, ביניהם חרדי אחד • הרשימה (מעניין)

(צילום: שטארסטוק)

כמדי שנה במשך שלושים ושש השנים האחרונות, מגזין 'פורבס' היוקרתי פרסם היום (רביעי) את דירוג המליארדרים העולמי.

בראש הרשימה נמצא היזם האמריקאי אילון מאסק עם הון שנעמד ב-217 מיליארד דולר, מאסק עולה לכותרות מדי תקופה וידוע ברעיונותיו המהפכניים, הוא הבעלים של חברת הרכבים החשמלית 'טסלה' ושל מיזם החלל 'ספייס אקס'' וניהל בעבר שלל מיזמים, רק בשבוע האחרון הוא עלה שוב לכותרות כשנודע כי רכש כמעט עשרה אחוזי בעלות ב'טוויטר' ובכך הפך לבעל המניות הגדול בחברה.

מאסק הוא גם מי שהוסיף להונו הכי הרבה כסף במהלך השנה האחרונה - 70 מיליארד דולר, בכך הדיח מהמקום הראשון את מי שהחזיק בתואר מ-2018, ג'ף בזוס.

כאמור, אחריו ברשימה נמצא הבעלים של ענקית הקמעונאות והסחר 'אמזון', ג'ף בזוס האמריקאי, הונו נעמד בכ-171 מיליארד דולר - שישה מיליארד פחות מההערכה בשנה שעברה.

במקום השלישי נמצא הצרפתי בארנר ארנו שבבעלותו תאגיד מותגי היוקרה LVMH הכולל בתוכו כ-60 חברות של מותגי על ביניהם לואי ויטון, דיור ועוד, הונו נעמד ב-158 מיליארד דולר. אחריו ברשימה, איש העסקים האמריקאי המוכר, וורן באפט שהונו נעמד ב-118 מיליארד דולר.

אחריהם ברשימה צמד היזמים, מקימי ענקית החיפוש 'גוגל', לארי פייג' וסרגיי ברין עם הון שנעמד ב-111 ו-107 מיליארד דולר בהתאמה, בכך ברין קובע את מעמדו כיהודי העשיר בעולם על חשבונו של מקים חברת 'מטא' (פיסבוק) המפורסם, מארק צוקרברג שהספיק להתדרדר למקום ה-15 עם 'רק' 67 מיליארד דולר.

36 ישראלים הצליחו להשתחל לרשימה היוקרתית, שיא של כל הזמנים, במקום הראשון נמצאת אלמנתו של שלדון אדלסון, מרים, עם שווי מוערך של כ-27 מיליארד דולר, בשנה האחרונה אדלסון הפסידה כ-11 מיליארד דולר. ברשימה הכללית היא ממוקמת במקום החמישים המכובד.

אחריה נמצא אייל עופר עם שווי של כ-15 מיליארד דולר - עלייה של 4 מיליארד משנה שעברה, מתחתיו נמצא אחיו, עידן עם 10.5 מיליארד דולר.

החרדי הישראלי הכי עשיר הוא דן גרטלר שממוקם במקום ה-35 ברשימה הישראלית עם הון מוערך של 1.2 מיליארד דולר.

בסיכום הכללי, ברשימה ישנם 2,668 מיליארדים - 87 פחות מהשנה שעברה, ושווי הונם הכולל הוא 12.7 טריליון דולר - 400 מיליארד דולר פחות מהשנה שעברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר