זוועות בוצ'ה השניות?

זלנסקי על העיר הנצורה מריופול: "גיהנום"

נשיא אוקראינה אמר כי כוחות רוסיה הנמצאים בעיר הנצורה "פועלים ללא הרף כדי למחוק את תיעוד הזוועות שעשו בשטח". הערכות ראשוניות: כ-5,000 מתים בעיר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מריופול החרבה (צילום: מתוך הטוויטר; שימוש לפי סעיף 27א')

מלחמת רוסיה-אוקראינה נמשכת, ונכנסה ליומה ה-43. על אף נסיגה של הכוחות הרוסיים מאזור קייב וממקומות אחרים באוקראינה, המצור על העיר מריופול נמשך. בריאיון שהעניק הלילה (בין רביעי לחמישי) הגדיר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, את המצב בעיר כ"גיהינום", וטען שרוסיה "חוששת שכל העולם יראה מה קרה כאן".

"מריופול היא גיהנום עכשיו, אלפים נהרגו או נפצעו. מספר ההרוגים והפצועים גדל מיום ליום ואין לנו מידע ברור על כמה איבדו את חייהם. רוסיה חוששת שאם נצליח לשלוח סיוע הומניטרי למריופול כל העולם יראה מה קורה כאן. רוסיה לא רוצה ששום דבר ייחשף עד שהם ישתלטו על העיר וינקו את הכל", אמר זלנסקי, כשהוא שולח מסר עבה למעצמות העולם: בלי התערבות שלכם, במריופול תהיינה זוועות כפי שראינו בבוצ'ה.

על פי הערכות ראשוניות בלבד, 5,000 בני אדם מתו במריופול במהלך חודש המצור, מתוכם כ-210 ילדים. בעקבות הנתונים המדאיגים, ראש עיריית מריופול קרא אמש להחמיר את העיצומים נגד רוסיה ואמר ש"פשעי המלחמה הרוסיים תועדו על ידי מוסדות בין-לאומיים". לדבריו, יותר מ-90% מתשתיות העיר הושמדו על ידי רוסיה ולפחות 40% מהן "אינן ברות שיקום".

בתוך כך, העצרת הכללית של האו"ם תדון היום בהצעת ארה"ב להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, הסבירה את הסיבה להצעה, וקשרה אותה לתיעודים מבוצ'ה הסמוכה לקייב: "אנחנו מאמינים שהכוחות הרוסיים ביצעו פשעי מלחמה באוקראינה, ושרוסיה צריכה לתת על כך את הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר