לראשונה:

גוף כשרות יהודי יעניק חותמת 'חלאל' למוסלמים

על רקע הסכמי השלום וההתקרבות בין מדינות מוסלמיות למדינת ישראל, ארגון הכשרות KE יעניק חותמת כשרות למוצרים המיועדים לצרכני הכשרות המוסלמית עבור מוצרים המכונים 'חלאל', זאת לצד כשרות על פי דרישות הכשרות היהודית לפי התקן המחמיר של הארגון (בעולם)

מנדי פריימער | כיכר השבת |
איש אמונם של גדולי ישראל. הרב רוטנברג עם מרן הגר״ח זצוק״ל

מהלך זה נעשה על ידי ארגון הכשרות KE בראשות הרב נחמיה רוטנברג אשר פעיל מזה כמה שנים באירופה ובמדינות המפרץ ומעניק כשרות לבתי מלון בהשגחתו במדינות אלו.

בחג הפסח הקרוב יעניק ארגון כשרות השגחה בלמעלה מתריסר בתי מלון ברחבי העולם, בניהם באיחוד האמירויות, מרוקו ומדינות נוספות באירופה.

כעת, כאמור, מרחיב הארגון את פעילותו באירופה תוך כוונה לספק אלפי מוצרים שיענו לדרישות ההלכה היהודית לצד כללי האסלאם לקבלת חותמת 'חלאל'.

״אחריות גדולה״, דיון הלכתי עם הגר״א וויס וראשי צוותי הכשרות בחו״ל (באדיבות המצלם)

"זו בשורה גדולה בתחום", אומר הרב רוטנברג. "מעבר לאקט הסמלי שיש בחיבור בין הדתות, יש כאן התייעלות גדולה מאוד מצד המפעלים שמבקשים לפנות למגזרים רחבים יותר ולהנות ממכירות בקרב מדינות בהם לא היו מוכרים בעבר".

המהלך, לדבריו, החל לאחר שהרב רוטנברג קיבל פניות משייחים אסלאמיים מטורקיה, גרמניה ואוסטריה - מקום מגוריו בעבר- עמם הוא נמצא בקשר ופועלים ברחבי אירופה. גורמים אלו, אשר שמעו על ארגון הכשרות KE, ביקשו לשתף פעולה דווקא על רקע ההכרה בקרב גדולי ישראל בפעילותו של הרב נחמיה רוטנברג.

"יש כיום 40 מיליון מוסלמים באירופה", אומר הרב רוטנברג ל'כיכר השבת'. "זהו כח צרכני עצום שדורש ברובו את דרישות החלאל ועל ידי יצירת פרוטוקול כשרות העונה לצרכי הכשרות היהודית והמוסלמית, אנו יוצרים קורת גג אחת לשתי הדתות, דבר שלא היה מעולם".

התרחבות זאת נעשית על רקע הסכמי השלום שנחתמו במסגרת ''הסכמי אברהם''. "הסכמים אלו יצרו קודם כל חיבור בין יהודים וישראלים רבים לבין דמויות בכירות בקהילה המוסלמית באירופה. אני רואה כיצד הגישה השתנתה מהקצה אל הקצה בשנה האחרונה וכעת הדבר מוביל גם לשיתופי פעולה עסקיים".

בימים אלו, מקבל הרב רוטנברג פניות רבות ממפעלים ברחבי העולם אשר מבקשים להצטרף למהלך התקדימי. "אנחנו מופתעים מאוד מההיענות הגבוהה", הוא אומר. "ולאחר חג הפסח יהיו בשורות גם לציבור הישראלים כשיראו מוצרים חדשים על המדף, כאלה שלראשונה זוכים לחותמת כשרות על פי ההלכה היהודית".

ארגון הכשרות KE הוקם כאמור על ידי הרב נחמיה רוטנברג שכיהן כרב בוינה 17 שנה ובשנים האחרונות מכהן גם כרבה של סביון ובמסגרת זו, פעיל בתחום ברחבי אירופה מזה שנים רבות. במסגרת תפקידיו עומד הרב רוטנברג בקשר עם עשרות מרבני אירופה בנושאים הלכתיים העומדים על הפרק. רבנים אלו, לדבריו, מברכים על המהלך התקדימי אותו הוא מוביל כעת.

איש אמונם של גדולי ישראל. הרב רוטנברג עם מרן הגר״ח זצוק״ל (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר