פרישת סילמן

באופוזיציה טוענים: "אחרי פסח אין ממשלה"

יממה אחרי הודעת הפרישה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, באופוזיציה מסמנים תאריך פירוק הממשלה • כהנא: "אני מתפלל להמשך קיומה של הממשלה" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יממה אחרי אובדן הרוב לקואליציה בשל פרישת חברת הכנסת סילמן ממנה, באופוזיציה חוגגים ומסמנים את פיזור הממשלה. לעומת זאת, בקואליציה טוענים כי יצליחו לשמור על שלימותה.

ח"כ מוסי רז ממרצ אמר בריאיון ב'אולפן כיכר' כי "לדעתי אפשר לפתור את המשבר שנוצר, אבל אני לא רוצה להתנבא, אבל אפשר לפתור את הנושא".

עוד טען כי "אם נחבוש לרגע את הכובע של הפרשן, ונניח שישנם עוד שניים שפרשו ושישנם 61, עדיין אי אפשר לעשות כלום לפני החזרה מהפגרה בחודש מאי, או מה שנראה בעל סיכוי גדול יותר, זהו חוק לפיזור הכנסת שצריך לעבור בשלוש קריאות, תהליך שלוקח זמן, ולכן גם בתרחיש הכי קיצוני הקואליציה הזאת נשארת עוד חודש ולאחר מכן ממשלת מעבר."

ח"כ אבידר תקף את סיעת 'ימינה' ואמר כי "זו מפלגה בעייתית, תמיד אמרתי את זה". עוד הלין: "ראשי המחנה הליברלי בקואליציה, להערכתי, הם האשמים. הם נאיבים ואנחנו משלמים מחיר על הנאיביות הזו. אבל בכל מקרה לנתניהו אין את היכולת להקים ממשלה.

הם יכולים לרקוד הורה גם שבע שנים - בלי ערבים אין להם את היכולת, אי אפשר להקים ממשלה בלעדיהם, ונתניהו הפך את המילה 'ערבים' בכנסת האחרונה לקללה. גם אם עוד ח"כים מימינה יעברו צד, אין לו ממשלה, נקודה."

מנגד, חברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד' אמרה היום ל'ynet' כי "אין קואליציה, לא מגיע למדינת ישראל להיות במצב כזה". עוד טענה כי בקואליציה קיים תסכול רב: "התסכול נובע קודם כל מכך שאין דבק. מבינים שכל הניסיון לעשות דמוניזציה לנתניהו מתורגם להעלאת מיסים ולכלכלה בעייתית."

"הקואליציה מפילה את עצמה. אחרי פסח, מושב הבא - אין יותר ממשלה עם בנט. אנחנו עושים הכל על מנת שלא יהיה צורך לגרור את מדינת ישראל לבחירות. מי שיעמוד בראש הוא ראש הממשלה לשעבר ובעתיד - בנימין נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר