בתום לילה מתוח

תם המצוד: כוח שב"כ חיסל את המחבל סמוך למסגד ביפו

לפנות בוקר אותר המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב • כוח מהיחידה המבצעית של שב"כ קרא לו לעצור והוא פתח בירי וחוסל • לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון • בנט ייכנס הערכת מצב (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בניסן תשפ"ב | 08.04.22
כוחות הביטחון בתל אביב (צילום: בנימין וולקן)

בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר לפנות בוקר (שישי) המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב. כוח מבצעי מהשב"כ שזיהה אותו קרא לו לעצור, אך הוא פתח בירי והלוחמים חיסלו אותו במקום. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

המחבל הוא רעד פתחי חאזם, בן 28, תושב מחנה הפליטים ג'נין. מחקירת שב"כ עולה כי מדובר בשב"ח, ללא עבר ביטחוני, ללא מעצרים קודמים וללא שיוך ארגוני. חקירת הפיגוע נמשכת ומתקדת כעת באיתור סייענים למחבל.

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוחלט על סגירה של מעבר ג'למה. כוחות צה״ל מתגברים במרחב והמעבר יפתח בהתאם להערכת המצב.

מסלול המחבל

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל יצא מסמטה סמוכה לרחוב דיזנגוף ופתח באש לעבר היושבים במסעדת 'האליקה', לאחר מספר שניות של ירי חזר לסמטה ממנה יצא, טיפס על גדר ונמלט. בדרכו, ברחוב הירשנברג, הוא נפגש במספר אזרחים ופתח לעברם באש אך בנס הם לא נפגעו. במערכת הביטחון סבורים כי המחבל תכנן היטב את הפיגוע וידע לתפעל את הנשק בו החזיק.

הערכת מצב

ראש הממשלה, נפתלי בנט, עודכן בהתפתחויות במהלך הלילה ובשעה 08:30 יקיים הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון והבט"פ וראשי מערכת הביטחון.

המחבל בדרכו לביצוע הפיגוע

מצב הפצועים

בתוך כך, בית החולים 'איכלוב' עדכן הבוקר כי הסתיימו בהצלחה הניתוחים של הפצועים מהפיגוע. פצוע אחד שהגיע במצב אנוש - עם סכנה מיידית לחייו. כמו כן, התייצב מצבם של שלושה פצועים נוספים, והם מוגדרים כעת קשה. הם עלו לאשפוז ביחידות הטיפול נמרץ.

כזכור, במהלך מסע הירי שלו רצח המחבל שני אזרחים ופצע 14, מהם ארבעה במצב קשה, שרופאי בית החולים איכילוב בת"א נלחמים על חייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר