השבת שאחרי הפיגוע

קרבות בסמטאות ג'נין: פעיל ג’יהאד חוסל, אבי המחבל ברח

כוחות גדולים של צה"ל נכנסו למחנה הפליטים ג'נין כדי למפות את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב. קרבות ירי התפתחו במהלך המשימה. מחבל חוסל, ומבוקש נוסף נפצע קשה (בטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החיילים בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

בצל גל פיגועי הטרור ששוטף את הארץ, ומעט יותר מיממה לאחר פיגוע הירי המחריד במרכז העיר תל אביב, בו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים יהודים בידי מחבל, שנתפס כעבור שעות מספר במסגד ביפו - כוחות צה"ל נכנסו היום (שבת) לג'נין למיפוי ביתו של המחבל.

במהלך הפעילות, התפתחו עימותים קשים עם חמושים שפתחו באש חיה לעבר כוחות צה"ל במספר מוקדים. בעקבות חילופי האש, לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב חיסלו מחבל וירו במחבל נוסף - מבוקש שב"כ - שפתחו באש חיה לעבר הכוחות. נשקו (M-16) של המחבל שחוסל נלקח בידי הכוחות. המחבל המבוקש שנפצע באורח קשה נעצר והועבר לקבלת טיפול רפואי.

משימת הכניסה לג'נין הושלמה בהצלחה. לוחמי ומסתערבי משמר הגבול באיו"ש וכוחות צה"ל מיפו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לקראת הריסה, ועצרו על פי הכוונת שב"כ שלושה מבוקשים בפעילות טרור בגזרת ג'נין. אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב לא היה בבית.

הלוחמים בג'נין, היום (צילום: דובר צה"ל)

ממשטרת ישראל נמסר: "המשימה הושלמה בהצלחה. המבוקשים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי".

דובר צה״ל אמר: ״לוחמי צה״ל ומשמר הגבול פועלים משעות הבוקר המוקדמות במרחב ג׳נין ובכפרים פלסטינים נוספים בצפון השומרון וביצעו פעילויות סיכול כנגד מחבלים חמושים אשר ירו לעברם. בתום קרבות הירי נהרג פעיל ג׳יהאד איסלמי פלסטיני ונפצעו מחבלים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו.

"צה״ל ימשיך לבצע פעילויות סיכול ומעצרים בכל זמן ובכל מקום אליו יידרשו לוחמיו להגיע, וזאת בכדי למנוע פיגועים ולחזק את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל״.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע הערב (מוצ״ש) כי בתום הערכת מצב ביטחונית החליט שר הביטחון בני גנץ על שורת צעדים כלפי תושבי צפון השומרון, לצד המשך המדיניות הקיימת כלפי שאר איו"ש.
להלן הצעדים שעליהם הוחלט ושהומלצו על ידי צה"ל ושאר גופי הביטחון:

▪️ עצירה מוחלטת של כניסת ויציאת ערביי ישראל לעיר ג׳נין - רגלי ורכוב - דרך המעברים גלבוע (ג׳למה) וריחן.

▪️ עצירה מוחלטת של הוצאת אגריגטים בשיטת D2D דרך המעברים בנפת ג׳נין.

▪️ מניעת כניסת סוחרים ואנשי עסקים בכירים (BMC) תושבי אזור ג׳נין לשטח מדינת ישראל.

▪️ יציאת פועלים לישראל ושאר הנושאים האזרחיים יימשכו באופן שגרתי תוך הגברת הבידוק במעברים.

▪️ תישלל אפשרות ביקור משפחות, במסגרת 5,000 היתרים שאושרו למטרה זו, מתושבי נפת ג׳נין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר