טרור בתל אביב • החקירה נמשכת

המחבל ניצל פרצה והגיע באוטובוס, תכנן לבצע פיגוע נוסף

זהותו של סייען, שלקח את המחבל לאום אל פאחם, ידועה לכוחות הביטחון • חקירת הפיגוע הרצחני בתל אביב נמשכת • 'כיכר' מגיש שלב אחר שלב: כך נלכד המחבל בשעת לפנות בוקר ביפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ליל הפיגוע, בתל אביב (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חקירת הפיגוע המחריד בתל אביב: במערכת הביטחון חושדים כי יש מי שסייע למחבל במהלך הפיגוע. לפי החשדות סייען לקח את המחבל ברכב מאזור ג'נין אל אום אל פחם, דרך פרצה בגדר, ומשם נסע המחבל באוטובוס לתל אביב. זהות האדם שסייע למחבל ידועה למערכת הביטחון.

בנוסף, הערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל תכנן להסתתר מספר ימים בארץ, בהנחה שלא ייתפס, ולצאת ולבצע פיגוע נוסף במרכז הארץ בימים הסמוכים, ואולי אף בליל הסדר.

בתוך כך, נחשפים הפרטים מליל הפיגוע, מהשעות המתוחות שבסיומם נמצא המחבל וחוסל. דקות לאחר שהתבצע פיגוע הירי המחריד במרכז תל אביב, בשעת ערב של יום חמישי השבוע, במקביל לחיפושים הממושכים בשטח אחר המחבל שברח, החלו חוקרי השב״כ בחקירת האירוע ובניסיון לפענח את דמותו של המחבל.

המחבל מתיישב על הספסל (צילום: מצלמות אבטחה, לפי סעיף 27א)

בכדי לאתר את דמותו, החלו החוקרים באיסוף מצלמות אבטחה באזור הסמוך למקום שבו אירע הפיגוע. המצלמות לא סיפקו את התמונה הברורה המיוחלת. חרף זאת, בסופו של דבר, הצליחו בשב"כ בזמן הזה להרכיב קלסתרון של פני המחבל, על בסיס התמונות הבלתי ברורות שכבר הגיעו אל כוחות הביטחון.

בשלב הזה, כאשר כבר יש לחוקרים את הקלסתרון של המחבל, עבר הכדור לידי אנשי היחידה המבצעית של שב"כ, שנמצאים בשטח בשלב הזה. אנשי השב"כ קיבלו את הקלסתרון, ואלו הלכו והשוו אותו לפרצופים של אנשים שראו בשטח.

סביב השעה 4 בבוקר, שעות אחרי הפיגוע, התקבל מידע בשב״כ כי המחבל נמצא במסגד ביפו. לוחמים של השב״כ התחלקו לכמה קבוצות ויצאו לכיוון המסגד המדובר. לפתע זיהו את המחבל צועד לבדו ברחוב. הם קראו לו להסגיר את עצמו ולהזדהות, אך הוא תפס מסתור מאחורי רכב והחל לירות לעבר הלוחמים כמה כדורים. אנשי השב"כ הסתערו לכיוונו וחיסלו אותו.

כוחות צה"ל בג'נין, היום (צילום: דובר צה"ל)

היום (שבת) בשעת בווקר מוקדמת נכנסו כוחות מיוחדים של צה"ל לג'נין למיפוי ביתו של המחבל. במהלך הפעילות, התפתחו עימותים קשים עם חמושים שפתחו באש חיה לעבר כוחות צה"ל במספר מוקדים, בעקבותם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב חיסלו מחבל וירו במחבל נוסף - מבוקש שב"כ - שפתחו באש חיה לעבר הכוחות. נשקו (M-16) של המחבל שחוסל נלקח בידי הכוחות. המחבל המבוקש שנפצע באורח קשה נעצר והועבר לקבלת טיפול רפואי.

משימת הכניסה לג'נין הושלמה בהצלחה. לוחמי ומסתערבי משמר הגבול באיו"ש וכוחות צה"ל מיפו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לקראת הריסה, ועצרו על פי הכוונת שב"כ שלושה מבוקשים בפעילות טרור בגזרת ג'נין. אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב לא היה בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר