הראשל"צ החרים

הוועדה אישרה: אלי בן דהן - מנכ"ל בתי הדין

הוועדה למינוי דיינים אישרה - פה אחד - את מינוי סגן השר לשעבר, אלי בן דהן, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, תפקיד בו שימש בעבר • הראשון לציון החרים את הדיון (חדשות בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד לאו ואלי בן דהן (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

סגן השר לשירותי דת לשעבר, אלי בן דהן, מונה הבוקר (ראשון) לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים. הוועדה למינוי דיינים התכנסה הבוקר באמצעות ה'זום' ואישרה פה אחד את המינוי.

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, לא השתתף בדיון וזאת כחלק מהחרם שהכריז על דיוני הוועדה כמחאה נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

במהלך הדיון בוועדה למינוי דיינים, הודה השר כהנא למנכ"ל היוצא הרב דוד מלכא. יודגש כי במהלך השנים האחרונות שרר מתח גדול בין הרבנים הראשיים למנכ"ל היוצא, מתח שהיה בעיקר בין לשכת הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, שבמכתב חריג וחריף קרא להדיח את הרב מלכא מתפקידו.

במקביל, השר כהנא שיבח את הגר"ד לאו ואמר במהלך הדיון כי "הרב לאו לוקח את בתי הדין למקום מעולה".

יצוין כי בן דהן שימש בעבר כראש לשכתו של הראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל ובהמשך מונה על ידי השר דאז, זבולון אורלב, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

הראשון לציון נגד כהנא: 'לא רוצה לראות את פניו'

השר כהנא אמר לאחר אישור המינוי: "הניסיון העשיר של הרב אלי בן דהן בשירות הציבורי ובמנגנוני שירותי הדת הם מה שנחוץ כעת לבתי הדין הרבניים. האמון לו זוכה הרב אלי מהרב הראשי, נשיא בתי הדין הרב לאו ,יביא ברכה גדולה לבתי הדין. אני מודה לרב דוד מלכה, המנכ"ל היוצא על כל פועלו בבתי הדין בשנים האחרונות".

בן דהן אמר: "אני מודה לשר כהנא, לרב הראשי הרב לאו וחברי הועדה על האמון שנתנו בי. אני מקבל על עצמי בחרדת קודש את המשימה החשובה ומקווה לרומם את בתי הדין למקום הראוי להם".

לאחר המינוי, שוחח בן דהן עם הגר"ד לאו והודה לו על המינוי. הרב הראשי איחל הצלחה וסייעתא דשמיא בתפקידו לטובת בתי הדין הרבניים.

כזכור, בהקלטה שנחשפה ב'כיכר השבת', הסביר הראש"ל הגר"י יוסף את הסיבה לחרם על השר כהנא ואמר: "הוא ביקש ממני להיפגש כמה פעמים, לא רציתי לראות את פניו. לא רוצה לראות אותו. אדם שכך עושה, מקלקל את הכשרות, לקעקע את הגיורים, כותל המערבי להביא לרפורמים, עוד גזירות שרוצים לעשות ה' ירחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר