"אני מתנצל"

דובר צה"ל מתנצל על חילול השבת המיותר

סערה פרצה בצאת השבת לאחר שהתברר כי דובר צה"ל והרמטכ"ל אביב כוכבי הכניסו מצלמות לתוך סעודת השבת במחנה עופר, וצילמו תדרוך; דובר צה"ל: "אני מתנצל" (צבא)

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)

סערה פרצה בצאת השבת לאחר שהתברר כי דובר צה"ל והרמטכ"ל אביב כוכבי הכניסו מצלמות לתוך סעודת השבת במחנה עופר, וצילמו משם תדרוך לכלי התקשורת, בשל המצב הביטחוני.

"אני שומר מצוות קטן אבל דבר כזה לא ראיתי", הגיב דובר צה"ל לשעבר, אל"מ במיל' רונן מנליס, שנדהם מהתדרוך הצה"לי.

ח"כ משה ארבל פנה אמש לשר הביטחון בני גנץ בדרישה לטיפול מיידי בתקרית החמורה. לדבריו, אי אפשר להסתפק בהתנצלות שכן ישנן פקודות מטכ"ל ברורות - ומי שעובר עליהן צריך לעמוד לדין.

בשאילתה שהגיש לשר הביטחון, כתב ח"כ ארבל: "בערב שבת קודש (8.4.22) התארח הרמטכ"ל במחנה עופר בארוחת ליל שבת עם לוחמים, חלקם דתיים. הארוחה והצהרת הרמטכ"ל בסיומה שודרה בתקשורת, במהלך השבת, בניגוד לפקודות מטכ"ל ולמדיניות הממשלה בדבר אי פעילות רשמית בשבת וחילול השבת רק במקרי קיצון והכרח של פיקוח נפש. לא היו שום חובה או הכרח להעביר הצהרה משודרת בשבת דווקא, לא היה בכך כדי לתרום דבר ברמה המבצעית או הביטחונית ושידור האירוע תוך פגיעה קשה ברגשות ובזכויות החיילים והקצינים הדתיים שהשתתפו בארוחה מוביל לשבירת היחסים העדינים בין הצבא לחברה המסורתית והדתית ויביא ללא ספק אף לפגיעה בגיוסם של חרדים לצבא".

ארבל הוסיף ושאל: "מדוע הוחלט לשדר במהלך השבת את הצהרת הרמטכ"ל? האם שר הביטחון העיר לרמטכ"ל על כך? האם לחיילים ניתנה הזכות שלא להשתתף באירוע ולא להיות מצולמים בשבת? אם לא, מדוע?".

ח"כ משה אבוטבול, יו"ר השדולה למען שמירת השבת, אמר בתגובה: "עברתי על כלל פקודות המטכ"ל שנכתבו לגבי קיום שבת בצבא, אין בהם שום הוראה המתירה חילול שבת לצורך יח"צנות חסרת אחריות, לא על זה תהיה תפארת צה"ל ולוחמיו".

אבוטבול הוסיף ואמר כי "טוב יעשה הרמטכ"ל אם יקח אחריות אישית למחדל שפגע בערכי צה"ל. אין די בהתנצלותו של רא"ל כוכבי אלא עליו לקבל על עצמו את העונשים שמקבל כל חייל אחר בצה"ל על הפרת הפקודות".

מארוגן 'תורת לחימה' מסרו כי "לא יתכן שהמפקד הבכיר ביותר בצה"ל ירמוס את קדושת השבת בצבא היהודי היחיד בעולם תוך עבירה על פקודות מטכ"ל מפורשות. איזו דוגמא אישית יקבלו מכך פקודיו? לערכים? לפקודות? חובת הרמטכ"ל להתנצל על המעשה בפני פקודיו ולהפיק לקחים".

הבוקר, דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התנצל על חילול השבת המיותר ואמר בריאיון ברדיו 103FM כי הוא רואה בשקיפות "ערך עליון", והשבוע הרמטכ"ל קיים שיח פתוח עם לוחמים ותצפיתניות, נתן מענה ללא כל הגבלה לכל שאלה. "המטרה", לדבריו, "הייתה לאפשר לציבור גישה לא מוגבלת ובשקיפות מירבית לדברי הרמטכ"ל. באשר לצילום והשידור שנכנס לאחר כניסת השבת, אנחנו התחלנו כמובן את הכינוס לפני כניסת השבת, אנחנו נלמד ונשתפר וחשוב לי לומר באופן אישי שלא הייתה לי או לנו כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אדם, ואם טעינו, אני מתנצל על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר