חקירת הפיגוע בתל אביב

ידעו, אך לא עשו דבר: אביו של המחבל ואחיו ירדו למחתרת

במערכת הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר הסייענים למחבל רעד חאזם שביצע את הפיגוע בלב תל אביב, האב והאח נעלמו • אלו פרטי האירוע הידועים כבר, בתום חקירות ראשוניות (אקטואליה בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
המחבל כפי שנתפס במצלמות אבטחה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90 ודוברות המשטרה)

במערכת הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר אלו שסייעו למחבל רעד חאזם, שביצע בסוף השבוע שעבר את פיגוע הירי במרכז תל אביב, בו נהרגו שלושה אזרחים. כזכור, אמש (מוצאי שבת) דווח כי זהותו של אחד מהם, שהסיע ברכבו את המחבל ממחנה הפליטים ג'נין אל אום אל פאחם - ידועה לכוחות הביטחון.

עם הסייענים למחבל, הנמצאים בראש רשימת המבוקשים בעקבות הפיגוע, נמנים אביו של המחבל ואחיו. אביו, כזכור, תועד אחרי הפיגוע מהלל ומשבח את בנו. בשבת בבוקר נכנסו כוחות מיוחדים של צה"ל לג'נין, אך אביו של המחבל כבר הספיק להימלט ולא היה נוכח בבית.

במקביל, נמשכת גם היום (ראשון) חקירת פרטי אירוע הירי בתל אביב. על פי החקירה עולה כי את רוב שלבי מסע הרצח הוציא המחבל חאזם לבדו. בבוקרו של יום חמישי חצה את גדר ההפרדה דרך אחת ממאות הפרצות, הוא הגיע אל אום אל פאחם כשברשותו אקדח מסוג FN וקופסה עם 50 כדורים אותה השליך בדרך.

המחבל צועד, מספר רגעים לפני שיחל בירי (לפי סעיף 27 א')

בהמשך נסע מאום על פאחם לתל אביב בתחבורה ציבורית, שם בחר את מקום הפיגוע. בערב הוא פתח באש לעבר יושבי בר 'אילקה' רצח שלושה והחל במסע הבריחה. הוא אותר במסגד ביפו, ועל פי ההערכות התכוון להמשיך במסע ההרג אחרי תפילת הבוקר במסגד, כזכור, הוא חוסל במקום לאחר קרב יריות מול לוחמי השב"כ.

על פי החשד של כוחות הביטחון, אחיו של המחבל הוא מי שהסיעו לקו הגדר בג'נין, ואביו ידע על רצונו לבצע את הפיגוע אך לא עשה דבר על מנת למנוע זאת, כאמור, שניהם נמצאים בראש הרשימה של כוחות הביטחון אך לא ברור עד כמה יוכלו לסייע בחקירה עצמה.

תיעוד רגעי הירי (מצלמות אבטחה. לפי סעיף 27 א')

היום במהלך ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנט למצב הביטחוני. "זהו יום קשה, יום שבו יובאו למנוחות שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב", פתח ראש הממשלה, והוסיף: "הלב נשבר. בשם כל השרים, בשם אזרחי ישראל כולם, אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחות. הלב שלנו פועם איתכן".

בנט סיפר על ביקורו אמש בבית החולים איכילוב אצל הפצועים מהפיגוע. "אתמול בלילה ביקרתי את ארבעת הפצועים בבית החולים איכילוב, והמסר שלהם היה דומה מאוד: אנחנו חזקים. תעשו מה שצריך כדי לנצח. ואכן, מדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להתגבר על הטרור".

ראש הממשלה הצהיר כי "מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שהיה לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים. כידוע, כוחותינו הצליחו לשים את ידם על המחבל מהפיגוע בדיזינגוף בתוך כמה שעות, וחיסלו אותו.

"אתמול והיום פעלנו בג׳נין, משם יצא המחבל שביצע את הרצח בתל אביב. משעות הלילה אנו פועלים ביעבד, בית גידולו של המחבל שביצע את הרצח בבני ברק - אנחנו ממשיכים מעורבים בטרור ופוגעים במחבלים.

"במקביל אנחנו פועלים גם בזירות אויב אחרות, קרובות ורחוקות, בלילה וביום, כדי לפגוע בשורשי הטרור. אנחנו נגיע לכל מקום שנדרש בכל זמן כדי לגדוע את פעולות הטרור הללו".

לדברי בנט, "מדינת ישראל עלתה להתקפה. במהלך השבת קיימנו הערכות מצב - כוחות צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים מסביב לשעון כדי להשיב את הביטחון ולגדוע את גל הטרור הזה. אני חוזר ומבהיר: אין שום הגבלות על צה"ל, שב"כ ושאר כוחות הביטחון במלחמה נגד הטרור".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר