מהחזית באוקראינה

"התנהגות לא הולמת": רופאים יוחזרו לארץ

במשלחת הישראלית באוקראינה לבית חולים שדה שהוקם על ידי ישראל הודיעו כי שני רופאים שהתנהגו בצורה לא הולמת יוחזרו בחזרה לישראל, שם ייערך להם בירור ע"י בית החולים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בית חולים שדה (ביה"ח "כוכב מאיר" באוקראינה (צילום: נעמה פרנק עזריאל))

בבית החולים הישראלי 'כוכב מאיר' שבאוקראינה החליטו להחזיר שני רופאים חברי משלחת, לאחר שהתנהגו בצורה לא הולמת.

שני הרופאים, אחד מהם נשלח מבית החולים 'רמב"ם' והשני מהמרכז הרפואי 'לגליל' בנהריה, יחזרו לישראל וייערך להם בירור בבתי החולים מהם נשלחו.

על פי הדיווחים מבית החולים, שני הרופאים צרכו אלכוהול מחוץ לשעות העבודה, ובמשלחת כאמור החליטו להחזירם לישראל בשל כך.

כזכור, במאמץ לחזק את הסיוע ההומניטרי לעם האוקראיני, משרדי החוץ והבריאות שלחו משלחת רפואית ישראלית לאוקראינה, שהקימה שם בית חולים שדה. בית החולים הישראלי מפעיל באוקראינה מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר אחרי ההחלטה להקים את בית החולים: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטירי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. משרד הבריאות ומדינת ישראל מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני".

לדבריו: "נמשיך לסייע ככל שידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד. תודה למרכז הרפואי שיבא, לקופת חולים כללית ולכל הצוותים הרפואיים מכל קצוות הארץ שמוכיחים שוב אומץ ומסירות מלאה להצלת חיי אדם בכל מקום בעולם. תוך שעות ספורות התייצבתם למשימה הלאומית באופן מעורר השראה והוכחתם שוב כי יש למדינת ישראל על מי לסמוך ובמה להתגאות".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, אמר: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר