מיגור הטרור

שלילת זכויות לאזרחים-מחבלים? בממשלה בודקים

בצל פיגוע הטרור בתקופה האחרונה בממשלה בוחנים אפשרות שלילת זכויות למחבלים אזרחי ישראל. לפיד: "מחבלים צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע" (ביטחון ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

בממשלה הודיעו היום (ראשון) כי יבחנו את האפשרות לשלול קיצבאות ופנסיות מאזרחים ישראלים שביצעו פיגועים. זאת לפי הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הרווחה מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל אשר ביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה.

תוך חודשיים מהקמת הצוות, יגובשו המלצות שיוגשו לממשלה בסוגיות הנוגעות לעניין, לרבות המלצות בדבר תיקוני חקיקה נדרשים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר כי "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל. כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול."

"ממשלת ישראל תמשיך להאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים".

שר החוץ, יאיר לפיד: "מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע. לא יתכן שהמדינה תמשיך לשלם קיצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

שר הרווחה מאיר כהן אמר כי: "מציאות זו, בה אזרחי ותושבי ישראל פונים כנגד תושבי המדינה האחרים, מחייבת בחינה של האמצעים העומדים לרשות המדינה על זרועותיה השונות, הן בהיבט ההרתעתי והן בהיבט העונשי."

"מול גל הטרור הזה והמציאות הבלתי נתפסת שאזרחי ישראל לוקחים נשק ויוצאים למסע רצח אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. נילחם בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותינו בכדי להילחם בטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר