הטלטלה הפוליטית

'ימינה' חותרת חזרה לימין; 'יש עתיד' מעוניינת ב'משותפת'

לאחר הצהרת סילמן כי לא תחזור לקואליציה, בנט אמר בשיחה סגורה, כי הוא רוצה לשנות כיוון בחזרה לימין, ב'יש עתיד', יעשו הכל - כולל שת"פ עם המשותפת וקארה מנסה למנוע את הפרשת שיקלי (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד במליאה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

‏חברת הכנסת סילמן הדהימה בשבוע שעבר את הציבור הישראלי, כשהחליטה לפרוש מממשלת בנט-לפיד, והיום (ראשון) אף הבהירה כי החלטתה היא סופית, למרות כל ניסיונות החיזור. כעת, כשהמערכת הפוליטית סוערת, מפלגות השלטו - 'ימינה' ו'יש עתיד', מנסים לתפוס צדדים מנוגדים.

כזכור, מוקדם יותר היום הודיעה סילמן, כי החלטתה לערוק מהקואליציה - סופית. ההערכה היא שבליכוד לחצו עליה להוציא את ההודעה כדי לנסות ולהביא עריק נוסף, אחרי שבקואליציה הצליחו לבלום את הסחף לעת עתה.

על פי הפרסום הערב ב'חדשות 12', ראש הממשלה בנט, לקח אחריות מלאה על המשבר הקואליציוני ועל חוסר השמירה שלו על חברי מפלגתו.

בשיחות סגורות שקיים בנט, הוא טען, כי האסטרטגיה שלו בחצי שנה האחרונה, לשבור לכיוון המרכז - לא צלחה את מבחן המעשה.

על פי הדיווח, בנט, שהקים את ממשלתו ואמר שמדובר בממשלת עשר מעלות ימינה - ממשלות נתניהו, אימץ על מלא את גישתה של היועצת המדינית שלו שמרית מאיר - הנחשבת למרכז-שמאל, אך שינוי הכיוון שלו לכיוון המרכז לא הביא לו מנדטים ועל כן, הוא החליט לקחת אחריות ולנסות לחזור חזרה לכיוון הימני.

על פי הדיווח, בנט אמר בשיחות הסגורות: "האחריות בסוף היא עליי. עכשיו נצטרך לחשוב איך מתקנים אותה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על הדיווח ואמר: ‏"כל האמת על בנט בציוץ אחד של דפנה: אפס ערכים, אפס טובת המדינה, אפס מחויבות, אפס אמת. מאה אחוז פוליטיקה צינית לקידום אישי. אם מה שישרת אותו יהיה להקים מדינה פלשתינית זה מה שהוא יעשה, אם מה שישרת אותו יהיה לכבוש עד הפרת והחידקל זה מה שהוא יעשה. האיש מסוכן למדינת ישראל".

בתוך כך, לא בטוח שחברי ממשלתו של בנט, נמצאים יחד איתו. בריאיון שהעניקה הערב חברת מפלגת יש עתיד, אורנה ברביבאי לחדשות 12, היא אמרה מפורש, כי היא אינה פוסלת ישיבה (בפנים או בחוץ), עם הרשימה המשותפת, "אין לי בעיה עם טיבי ועודה", אמרה.

עוד היא הוסיפה: "לא כדאי למהר ולהספיד את הממשלה הזו. כי אנחנו בוחנים שיתופי פעולה עם כולם, אני תומכת בכל מאמץ שיישמר את הקואליציה הזו - כולל ישיבה עם הרשימה המשותפת".

לאחר הריאיון, זכתה השרה לשלל גינויים וכנראה החליטה לחזור בה מאמירותיה ובחשבונה ברשת החברתית היא כתבה: "המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה שלנו. שיתוף פעולה בכנסת אפשרי בדיוק כפי שביבי עשה כל השנים".

משני צדי המפה הפוליטית, מנסים לסחוף אליהם את ח"כ אביר קארה, שנחת לא מכבר מביקור משותף, יחד עם חברו לסיעה עמיחי שיקלי - מביקור במולדובה, ומיהר לפגישה אצל ראש מפלגתו - בנט.

קארה, שנמצא בדילמה קשה, מחמת החשש שמי מחברי מפלגתו יקדים אותו בפרישה מהממשלה, מנסה כעת, כך על פי הדיווח ב'כאן', למנוע את ההחלטה להפריש את ח"כ עמיחי שיקלי. סגן השר אמר למקורביו: "אני אהיה הנפגע המרכזי אם שיקלי יופרש מהמפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר