סרטון המרד

סערת ענק נגד עודה: "להסיר חסינות, טעות אווילית"

הבוקר שאחרי פרסום סרטון המרד של חבר הכנסת איימן עודה לחיילי צה"ל הערביים, מעורר סערה במערכת הפוליטית ולקשת של גינויים קשים: "הזויות מסיתות ומסוכנות" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עודה בסרטון שפרסם (צילום: דף הפייסבוק של עודה)

דבריו של יו"ר 'המשותפת', ח"כ איימן עודה, שקראו לחיילים ערביים להשליך את הנשק ולמרוד, מעוררים סערת ענק במערכת הפוליטית. הבוקר (שני) התבטאו חברי כנסת בעבר ובהווה, מכל רחבי הקשת הפוליטית, כנגד התבטאויותיו.

‏סגן שרת הכלכלה יאיר גולן תקף ב-103FM את יו"ר הרשימה המשותפת: "זה מעשה חמור ביותר וגם טעות אווילית מאין כמותה. תמיד החשבתי אותו לאדם שמחפש את השותפות וההשתלבות של אזרחי ישראל הערבים, אבל הוא תוקע טריז בין אזרחי ישראל הערבים ליהודים. יש פה או הייתה הזדמנות להרחיב את הייצוג הערבי בממשלה, במה שהוא אמר די סותם את הגולל על העניין".

ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) אמר בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5 כי "יש להסיר את חסינותו" של עודה "ולהעמידו לדין. זו הסתה להמרדה"

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר: "האמירות של איימן עודה הזויות מסיתות ומסוכנות, וגורמות נזק עצום לחברה הערבית. ‏על אחת כמה וכמה כחבר בכנסת ישראל".

חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק ניצלה את ההזדמנות להתנגח בחברי הממשלה הנוכחית. בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "‏איילת שקד מזועזעת מהמחשבה על דיל פוליטי עם אימן עודה. אותה איילת שהזדעזעה מלשבת עם מרץ שתומכים בהעמדה לדין של חיילי צה"ל בהאג. אנחנו מספיק זקנים כדי לזכור את הספין על ממשלת השינוי שירדה מהפרק בשעה שיהודים נטבחו ברחובות".

בתוך כך מחולל הסערה עודה הסביר היום בראיון לרדיו אשמס: "מה שהבעתי בסרטון הוא עמדתי ומאז ומתמיד, המהלך יצא לפועל לאחר שנפגשתי עם פלסטינים בירושלים וסיפרו מה קרה, מה שהבעתי זו עמדה עקרונית שאין בה שום הסתה וגם אם תהיה פניה אלי יש לי מה להשיב".

כזכור, אתמול קרא ח"כ איימן עודהבסרטון שפרסם לכבוד הרמדאן לשוטרים ממוצא ערבי "לזרוק את הנשק בפרצוף ולהגיד להם מקומנו אינו איתכם".

לדבריו, "זהו שפל שצעיר או משפחתו יהיה מקובל עליהם שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון, העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו בשביל לגמור את הכיבוש הרצחן בשביל שתוקם מדינת פלסטין ויהיו דגלי פלסטין על חומות ירושלים", אומר עודה שנחשב בעיני רבים בישראל כ"מתון".

"אסור לכל צעיר להצטרף לכוחות הכיבוש ההשפלה והשנאה אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו תזרקו להם (לישראלים) את הנשק בפרצוף) ותגידו להם המקום שלנו לא איתכם לא נהיה חלק מעוול ופשע", אמר עודה בסרטון בשפה הערבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר