יממה שניה ברציפות

ירי והשחתה בקבר יוסף, החסיד שנפצע: "פתחו עלנו באש"

אחרי הירי לעבר שני חסידי ברסלב במתחם קבר יוסף בשכם, פורעים פלסטינים חיללו שוב את מתחם הקבר • הפצוע משחזר ל'כיכר': "החלטנו שחייבים לצבוע את הקבר אחרי ההשחתה" (חדשות, חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפרעות בשכם (צילום: לפי סעיף 27)

הדרמה בקבר יוסף בשכם: אחד מחסידי ברסלב שנפצע הלילה במתחם הקבר ופונה אל בית החולים בילינסון משחזר בשיחה עם 'כיכר השבת' את מה שהתחולל במקום.

״שמענו שמחבלים השחיתו את קבר יוסף", מספר החסיד, "אז החלטנו שחייבים לצבוע את הקבר. התארגנו עם דליי צבע ונכנסנו 6 רכבים. כשהגענו לאזור הקבר תקפו אותנו המון שאבב פלסטינים. נמלטנו מהעיר ובדרך היציאה באחד הכיכרות פתחו עלינו באש מרכב שהגיע ממול״.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אש הופנתה לעבר כלי רכב ובהם יהודים שנכנסו למתחם קבר יוסף ללא אישור כוחות הביטחון. שניים מהנוסעים ברכב נפצעו קל - בינוני. הפצועים, משתייכים לקהילת 'שובו בנים', תושבי ירושלים ובני ברק, פונו לבית החולים בילינסון.

על פי דובר צה"ל, "אזרחים ישראלים הגיעו למחסום לא מאויש באחת הכניסות לעיר שכם, פרצו את המחסום ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו לאחד המחסומים המאוישים ביציאה מהעיר שני ישראלים עם פצעי ירי.

כוחות צה״ל העניקו לפצועים טיפול רפואי בנקודה, ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. נסיבות האירוע בבדיקה".

בתוך כך, הלילה חיללו הפורעים פלסטינים בפעם השנייה את קבר יוסף, לאחר הירי על החסידים.

קבר יוסף, הלילה (צילום: ערבי)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית בראשות המחבל אבו מאזן. רק אתמול לפנות בוקר הרס ברברי בסגנון דאעש באתר הקדוש כל כך בקבר יוסף והיום ירי בדם קר ביהודים שבאו להתפלל. האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלסטינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו. כ"פרטנר" שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל".

דגן התייחס לעצם הכניסה לקבר ללא אישור ואמר: "באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד"".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "רק ריבונות ישראלית תמנע ירי לעבר מתפללים. אנחנו צריכים להיות בעלי הבית על קבר יוסף. גם לפי הסכמי אוסלו הארורים, יש חופש גישה לקבר יוסף ואם הערבים לא מכבדים את זה הגיע הזמן שנחזור הביתה. עד שנחזור, הם צריכים לדעת שיש מחיר כבד על כל תקיפה נגד יהודים, או השחתת אתר קדוש ולא לתת להם הקלות, או לנהל משא ומתן עם טרוריסטים צמאי דם שמבחינת החברים של בנט בקואליציה, הם אנשי שלום צדיקים".

כזכור, עשרות פורעים פלסטינים נכנסו במוצ"ש לקבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום וגרמו לנזק רב למתחם. בין היתר, הפורעים הציתו את חדרי המתחם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו את המקום, גרמו נזק לנברשת ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר