באמצע מאסר עולם

טרגדיה בבית הכלא: האסיר גור המל נמצא מת בתאו

גיסו וחבריו נרצחו בידי מחבלים. הוא יצא לנקמה ונשפט למאסר עולם בעקבות רצח ערבי. הבוקר, אחרי מצב רפואי קשה, האסיר גור המל נמצא מת בתאו. עו"ד: "נדרוש בדיקה מקיפה" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גור המל. חודשים לפני הכניסה לכלא ובעת שירותו בצה"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מצב רפואי קשה של מספר ימים, האסיר גור המל (בן יאיר) נפטר הבוקר (שני) בתאו בבית הסוהר איילון.

המל, בשנות ה-50 לחייו, יליד קיבוץ סעד, ובבגרותו תושב גבעות היישוב איתמר, נשפט למאסר עולם, בעקבות רצח של ערבי בשנת תשנ"ט בשומרון, כנקמה ביום השלושים של רצח חבריו הראל בן נון ושלמה ליבמן הי"ד אשר נרצחו בשומרון בידי מחבלים ערבים, וביום הרצחו של דני ורגס הי"ד מאבטח חברת החשמל סמוך לקרית ארבע. גיסו, מאיר ליקסנברג הי"ד, נרצח בשנת תשס"א בפיגוע ירי בעת שעשה את דרכו בין היישוביים אלון מורה ואיתמר.

הוועדות השונות סירבו לקצוב את עונשו. בתקופה האחרונה כאמור, סבל גור, מבעיות רפואיות קשות וחרף כל פניותיו לשב"ס בעצמו ודרך עורכי דינו מארגון חוננו, הוא לא קיבל טיפול רפואי הולם. עו"ד עדי קידר המלווה כעשרים שנה את האסיר מטעם ארגון חוננו במסגרת זו הוגשו עתירות רבות הנוגעות לזכויותי הוסיף ואמר כי "אנו נדרוש בדיקה מקיפה לבחינת סיבת המוות".

לדברי ארגון 'חוננו', בימים האחרונים, וכן אמש והבוקר, פנה עו"ד עדי קידר מהארגון בדרישה כי שב"ס יתן להמל טיפול רפואי ויפנה אותו לטיפול דחוף בבית החולים, אולם כל פניותיו של עו"ד קידר נדחו. "עד כה לא קיבלה המשפחה הודעה רישמית מרשוית שב"ס על מותו, אלא ההודעה הגיעה דרך גורמים ששמעו על כך בבית הסוהר", אומרים ב'חוננו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר