בתגובה לעודה

המפכ"ל: לא אתן שיכפישו שוטרים ערבים"

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי בהתייחסות ראשונה לאמירות שנשמעות לאחרונה בדבר שירותם של ערבים וביניהם מוסלמים במשטרת ישראל, ולאירועי הטרור האחרונים (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, בהתייחסות ראשונה לאמירות שנשמעות לאחרונה בדבר שירותם של ערבים וביניהם מוסלמים במשטרת ישראל לאור דבריו של ח"כ עודה שקרא לשוטרים הערבים להשליך את נשקם ולהתפטר מהמשטרה. שבתאי התייחס בנאומו גם לאירועי הטרור האחרונים.

המפכ"ל אמר את הדברים הבוקר (שלישי), בטקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל במכללה הלאומית לשוטרים במעמד השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, מפקדים ושוטרים.

המפכ"ל אמר במסגרת נאומו: "לראות כאן את יחידות משטרת ישראל המצטיינות לשנת 2021, זה בעיקר לראות אתכם, מפקדים ושוטרים, שיותר מכל, אוהבים את מה שהם עושים".

|ואם אנו כבר מדברים על כאלה שאוהבים את עיסוקם במשטרה, אז בוודאי שמדובר גם ב- 745 השוטרים הנוצרים שמשרתים במשטרת ישראל, ב- 2,120 השוטרים הדרוזים, וב- 1,232 השוטרים המוסלמים שבחרו לקחת חלק בשמירה על ביטחון המדינה. אני כמפכ"ל, ואנו כמשטרה לא נוהגים להגיב לאמירות של אנשי ציבור, אך לא אתן שיכפישו את השוטרים הערבים, אחינו לנשק", אמר שבתאי.

"המשטרה בראשותי תהיה כחומה בצורה מול כל מי שיבקש לפגוע בהם ולערער את זהותם הישראלית ואת החובה שלקחו על עצמם באומץ רב. לא רק שאמירות הללו לא מרתיעות אותנו ושאין להן מקום בשיח, אלא הן מחזקות את התהליך אותו אנו מבקשים לקדם, והוא הגדלת מספר המשרתים הערבים בדגש על אלו המוסלמים בשורות המשטרה", אמר המפכ"ל.

"מכאן, ובשם כל משטרת ישראל ועם ישראל, אני שולח לכם חיבוק של תמיכה, גיבוי, חיזוק והערכה על פועלכם. אנו עומדים מאחוריכם ולעולם לא תהיו לבד", הוסיף שבתאי.

הוא התייחס גם לגל הטרור האחרון ואמר, "לפני שנעסוק ביחידות המצטיינות, אי אפשר שלא להתייחס לרצף אירועי הטרור שפוקד את מדינת ישראל. אני רוצה מכאן לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים וכמובן החלמה מלאה לפצועים. אלו הם אירועים שמאתגרים את מערכת הביטחון כולה ובתוכה גם את משטרת ישראל".

"לצד התוצאות הטראגיות של אובדן החיים והנזקים בגוף וברכוש, האירועים הללו תופסים את משטרת ישראל דרוכה, נחושה והתקפית מתמיד. המחבלים שמבקשים לזרוע פחד, טרור, ואימה, ולפגוע בכמה שיותר ישראלים, פוגשים מולם שוטרים אמיצים וחדורי מטרה ומוטיבציה. כך היה בחדרה, כך היה בבני - ברק, כך היה סמוך לג'נין, וכך היה בתל אביב עם סריקות שנמשכו כל הלילה ובסיומן הביאו אנשי השב"כ והימ"מ לחיסול המחבל. כך היה ואני מבטיח שכך גם יהיה", הצהיר שבתאי.

הוא הסביר את התנהלות המשטרה באירועי הטרור ואמר: "מרגע שהבנו שיש מחבל שנמלט מהזירה, פעלנו בכוחות גדולים מאוד בחיפוש אחר כל אדם חשוד. הצפנו את רחובות תל אביב בשוטרים ולוחמים, ביצענו חסימות וסריקות במרחב העיר תל אביב אך לא רק. הגבנו למאות קריאות החירום של אזרחים שהפגינו ערנות ודיווחו על כל דבר חשוד, ופעלנו גם במישור הסמוי והמודיעיני".

"תמונות של שוטרים בנשקים שלופים ברחובות תל אביב אינן תמונות שכיחות, אך הן היו כורח המציאות. אירוע טרור מתגלגל, הוא מהמורכבים באירועים שמנהלים במערכת הביטחון. זהו אירוע שבו הזמן הוא מרכיב חשוב, זה אירוע שבו לכל החלטה יש משמעות, זהו אירוע שבו כל תרחיש נלקח בחשבון, ומולו אנו מייצרים מענה מבצעי מהיר ועוצמתי. העובדה שהמחבל לא ביצע פיגוע נוסף כפי שתכנן היא תוצאה ישירה של פעילות המשטרה", אמר שבתאי.

"מה שנראה מבעד למסכים, לא באמת משקף את המציאות כפי שהיא בשטח. אני יכול לומר לכם שלא נחסוך בשום פעולה ובשום צעד בכדי לסיים אירוע כזה מהר ככל שניתן ולהשיב את הביטחון והשגרה לרחובות. זה מה שמצופה מאתנו, ואת זה נמשיך לעשות", הוסיף המפכ"ל.

"למשטרה כגוף שאמון על ביטוחנו של הציבור יש הישג נדרש אחד באירוע כזה – והוא להביא מהר ככל שניתן ללכידה או חיסול של המחבל ולמניעת פגיעה נוספת בחיי אדם. כמו בכל אירוע מבצעי, גם הפיגוע בתל אביב מנותח כעת בכל הרמות, וכמו כל אירוע, אנו מתחקרים אותו ומפיקים ממנו לקחים. כאלה שחייבים לשמר וכאלה שיש לשפר. אנחנו עושים זאת תמיד וכמונו נכון שיעשו זאת גם אחרים".

בימים אלה אנו בהיערכות שיא בכל רחבי הארץ. באבטחת אירועי הרמדאן, אבטחת חגי ניסן והמועדים הלאומיים שלפנינו, ויחד עם שאר ארגוני הביטחון נעשה הכל בכדי שאלו יעברו בביטחון."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר