האשמת הריגול

הטענות להשתלת מכשירי האזנה: סין איימה וישראל הכחישה

שעות אחרי הפרסום לפיו שגרירות סין ניסתה לרגל אחרי שרים ישראלים באמצעות רכיב שהושתל בכוסות מיוחדות, מאיימים בשגרירות על הישראלים. השב"כ התייחס לראשונה (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הרכיב החשוד (צילום: שב"כ)

הסינים מרגלים אחרי ממשלת ישראל? אחרי הפרסום הבוקר (שלישי) לפיו ניסתה סין לרגל אחרי שורה של שרים ישראלים על ידי מתן 'מתנה' של כוסות תרמיות, בהן הוטמן רכיב עלום, בשגרירות הסינית מגיבים.

בהודעת השגרירות הסינית נכתב כי "לרגל חג הפסח, בעקבות נוהגים דיפלומטיים, שלחה שגרירות סין בישראל מתנות לחג לצד הישראלי כדי להביע את ידידותנו."

"עם זאת, ב-12 באפריל הבחינה השגרירות כי כלי תקשורת ישראליים מסוימים הפיצו שמועות כי ספל תרמי במתנות "עשוי" להכיל "מכשיר חשוד".

עוד נכתב כי "העובדה היא, מה שנקרא "מכשיר חשוד" הוא גטר, שניתן למצוא אותו בקלות באותו סוג של ספלים תרמיים."

"לשמועות חסרות הבסיס יש השפעה חמורה מכיוון שהן שואפות לתקוע טריז בין סין לישראל, להכתים את תדמיתה של סין ולהטעות ברצינות את הציבור."

בהמשך ההודעה, שנכתבה בסינית נכתב כי "דיווחים בתקשורת אומרים שהם ציטטו "מקורות" מרשות ממשלתית ישראלית רלוונטית, אך הרשות הממשלתית המוזכרת הבהירה לשגרירות שהיא לא הצהירה כל הודעה לעיתונות בעניין זה."

"אנו מבקשים מכלי התקשורת הרלוונטיים למשוך לאלתר את הדיווחים הכוזבים, להפסיק לסייע בהפצת שמועות ולנקוט פעולות אמיתיות כדי לחסל את ההשפעות השליליות שכבר נגרמו."

את ההודעה סיים דובר השגרירות בטון מאיים: "אם סוכנויות התקשורת יתעקשו להפיץ שמועות כאלה, נשמר את הזכות לדרוש אחריות."

בתוך כך, השב"כ התייחס בצורה נדירה לפרשה וטען כי "בהמשך לפרסומים אודות מציאת רכיב חשוד בכוסות תרמיות שנשלחו למשרד ממשלתי - מומחים טכנולוגיים של השב"כ אשר בדקו את הרכיב, קבעו כי מדובר ברכיב תמים אשר מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר