גל הטרור

כוח צה"ל יתגבר את קו התפר, "צומת מסוכנת של אלימות"

צה"ל מתגבר את האזור שממנו יצאו כבר כמה מחבלים לביצוע פיגועים בשטח ישראל • גדוד הנדסה ושתי פלוגות ציוד מכני כבד נשלחו לסגירת הפרצות, לצד גדוד חי"ר שנשלח אף הוא לאזור (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פעילות הכוחו היום (צילום: דובר צה"ל)

בשל גל הטרור שהכה בחודש האחרון, צה"ל מתגבר את אזור קו התפר הסמוך לירושלים בכוחות נוספים - עוד שני גדודים ושתי פלוגות נשלחו כבר לאזור. בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי "בהערכת המצב בצה"ל הוחלט על תגבור מרחב התפר בכוחות נוספים בהיקף של שני גדודים ועוד שתי פלוגות".

בין היתר מדובר בכוחות הנדסה ובציוד מכני כבד לסגירת הפרצות בגדר מהן נכנסים שב"חים. שני גדודים לוחמים יתגברו את האזור, וקצין הנדסה ראשי יפקד על המבצע ההנדסי לסגירת התפר עד להקמת חומת ההפרדה עליה נמסר בתחילת השבוע על ידי משרד הביטחון על פי תכנית שגובשה במשרד הביטחון ובצה"ל בצל המצב הביטחוני. על פי הפרטים שנמסרו, המכשול הביטחוני שיוקם יהיה באורך של כ-40 ק"מ ויחליף את הגדר הקיימת.

הודעת דובר צה"ל על הרחבת הכוחות הביטחונים סמוך לקו התפר, מגיעה על רקע האיומים מוקדם יותר של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שטען כי הקרבת קורבנות בידי יהודים בהר הבית, תוביל להסלמה חמורה. אזהרה דומה הגיעה גם מכיוון החמאס. שתי האזהרות הגיעו על רקע פרסומים של פעילי הר הבית שמעודדים ניסיונות להקרבת קרבן פסח בהר הבית בתמורה לפרס כספי.

לפי ההודעה שפרסמה בצהריים (שלישי) לשכתו של אבו מאזן, "ממשלת בנט מוכיחה שהיא לא מעוניינת שיצליחו המאמצים האזוריים למנוע הסלמה בחודש הרמדאן".

"המשך הריגתם בדם קר של בני עמנו והמשל המעצרים והפריצות לערים ולמחנות הפליטים, בנוסף להנחיות ממשלת ישראל לירות בפלסטינים ללא הגבלה ולפגיעה בקדושת המקומות הקדושים - כל אלה הסיבות להסלמה ולמתיחות באזור, וזה יוביל אותנו לצומת מסוכנת של אלימות", נאמר בהודעתו של אבו מאזן

מוקדם יותר הבוקר (שלישי), לוחמי חטיבת הקומנדו יצאו למבצע מעצרים נרחב בכפר זיתא שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה ועצרו מבוקשים החשודים בסיוע לפעילות טרור.

במקביל לוחמי סיירת גולני ,שב"כ ומשמר הגבול פעלו הבוקר בעיר ג'נין ובכפרים הסמוכים לה. במהלך הפעילות לוחמי צה"ל ירו לעבר מחבלים שזרקו לעברם מטענים ולעבר חמושים שזוהו במרחב. אין נפגעים לכוחותינו.

בנוסף, פעלו לוחמי צה״ל בשאר החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון ועצרו מבוקשים, ביניהם חשוד בהשחתת קבר יוסף שנעצר הלילה על ידי לוחמי סיירת חרוב וימ"ס איו"ש בעיר שכם. החשודים ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בסך הכל נעצרו הלילה 20 מבוקשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר