"זה היה נורא, מלא דם"

16 נפצעו במתקפת הירי ברכבת; המצוד אחר היורה נמשך

"גבר שחור עם וסט ירוק ומבנה גוף רחב"; בניו יורק נמשך המצוד הנרחב אחר היורה ברכבת התחתית; 16 נפצעו במתקפה שהחלה עם פצצת עשן; עד ראיה לירי סיפר: "אנשים היו מרוחים בדם" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27 א')

16 בני אדם נפצעו היום (שלישי) בתחנת הרכבת התחתית ברובע ברוקלין, ארצות הברית, חמישה מהם במצב קשה. היורה, שפתח במתקפה באמצעות פצצון עשן בתוך אחד הקרונות, נמלט מהזירה וכוחות הביטחון המקומיים מנהלים מצוד אחריו. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תודרך על האירוע.

ממשטרת ניו יורק הובהר כי כרגע לא מדובר במתקפת טרור וכי אין פציעות מסכנות חיים. על פי הצהרה של מפקד משטרת ניו יורק, ישנם כמה נפגעים קל מרסיסים, אך הוא הזים את השמועות בנוגע למטעני חבלה וטען כי "אין נפגעים ממטעני חבלה או רימונים כלשהם".

התוקף תואר כ"גבר שחור בעל מבנה גוף רחב עם וסט ירוק", ובמשטרה המקומית ביקשו להתרחק מזירת האירוע. בנוסף, במשטרה ביקשו מהאזרחים לשלוח כל תיעוד של האירוע, "אין לנו מידע לגבי מניע, לא פוסלים שום אפשרות", נמסר. הם התריעו כי מדובר ב"חמוש מסוכן".

כאמור, האירוע אירע היום בשעת בוקר, שעון מקומי, בתחנת הרכבת התחתית ברחוב 36 סמוך לשדרה 4Av, לא רחוק משכונת בורו פארק. היורה עטה וסט כתום של עובד באתר ברשות התעבורה של ניו יורק, הוא הפעיל פצצות עשן באחד הקרונות, כשהוא עוטה מסכת גז, ובחסות העשן החל לירות בנוסעים. הערכה היא שהוא נמלט בחסות ההמולה.

בחיפוש שנערך נמצא אקדח בתחנת הסאבוויי בסנסט פארק שבה אירעה התקיפה, אך לא ברור עדיין אם מדובר בנשק של היורה.

קולות הירי בקרון סמוך (לפי סעיף 27 א')

בתמונות מהקרון ברכבת התחתית נראים נוסעים שוכבים על הרצפה, המלאה בכתמי דם. מדובר בשעה העמוסה בנוסעים בימות שגרה ובאיזור מלא במבקרים.

דובר הקונסוליה הישראלית בניו יורק, איתי מילנר, כתב בטוויטר כי "נכון לשעה זו, לא ידוע לקונסוליה הישראלית על נפגעים ישראלים", הדובר הוסיף: "צוות הקונסוליה עומד בקשר רציף עם הרשויות וגורמים אחרים בקהילה היהודית. עדכונים נוספים בהמשך".

מושלת ניו יורק קת'י הוקול אמרה לתקשורת: "אנו אומרים די לירי, זה חייב להיפסק עכשיו. נמאס לנו לדבר על ירי המוני, זה חייב להיפסק. זה משוגע. אנחנו רוצים חיים רגילים, אלו היו שנים קשות".

"הייתי בקרון שנסע והתחיל להעלות עשן. הייתי בחלק האחורי, היה הרבה דם על הרצפה. חשבתי שהרעש זה זיקוקים, לא חשבתי שמדובר בירי"', סיפר עד ראיה ל-CNN, "לא ראיתי כלום. היה עשן ואנשים שברחו לכל הכיוונים. היו צעקות. כל הקרון התמלא עשן שחור. זה היה נורא. ראיתי אנשים על הרצפה, ראיתי אנשים מרוחים בדם. אנשים עזבו הכול כדי לברוח - תיקים, נעליים, הכול. הם פשוט ברחו".

עד ראייה אחר שהגיע לזירה, סיפר ל-Fox News: "התבצע ירי מתוך הרכבת ואז הייתה מהומה נוראית. זה היה האירוע המבהיל ביותר שהיה לי. אנשים רצו לכל עבר, דברים עפו באוויר והתפננו לקרון עם פצועים. אנשים דיממו והדם היה בכל מקום. אנשים צרחו, איש אחד גילה פתאום שהוא נורה והחל לצעוק שהוא עומד למות. אנשים שאלו אם למישהו יש ידע רפואי בקרון. ירדנו מהרכבת אחרי 10 דקות. ראיתי אנשים בהלם, מרוחים בדם".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר