הזינוק במחיר הנפט

מהלילה בחצות: מחיר הדלק יוזל בחצי שקל

לצד הזינוק במחירי הנפט והדלק ברחבי העולם, ואחרי שיאים של שנים רבות במחירי הדלק בישראל, החל מהלילה בחצות יוזל מחיר הדלק בחצי שקל, זאת בשל הורדת מס הבלו (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Jamal Awad/Flash90)

אושר 'פה אחד': בוועדת הכספים הוחלט להוריד את מס הבלו הדלק, ובכך מחירי הדלק יוזלו החל מהלילה בחצות בחצי שקל, זאת אחרי שנה וחצי של עליית מחירים.

הסרת המס תהיה בתקוף לשלושת החודשים הקרובים, אחריהם תבחן מחדש האפשרות להמשיך עם הורדת המס. הדבר יהיה תלוי במחירי הנפט בעולם.

בבקשת שר האוצר, שהוגשה לוועדת הכספים מצוין כי המשק הישראלי התאושש במהירות גדולה ממשבר הקורונה, וכי ההתאוששות מלווה בשיעור צמיחה גבוה, ועל רקע כך מוצע להפחית את ההפרשה לקרן, כך שתממן את הפחתת ההכנסות הכרוכה בהפחתת מחירי הדלקים בישראל.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר הגיב ואמר כי "המהלך הזה יוזיל באופן משמעותי בעשרות שקלים את ההוצאה על כל תדלוק ובמאות שקלים את הוצאה החודשית לכל משפחה, אני מקווה ומאמין שזה תהליך בקונצנזוס של כל חברי הכנסת, המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה ואנחנו כרגע מחזירים את הכסף לציבור".

ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו שמחים על ההורדה של הדלק, למרות הציניות הרבה שגילו כלפי וכלפיי חבריי מהאופוזיציה שהצענו את הצעד".

באוצר ציינו כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב. כך צוין כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון ₪ בבנזין, כ-170 מיליון ₪ בסולר, פלוס מע"מ והוצאות נלוות קטנות נוספות. בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא הפחתה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר