בריאיון ל'כיכר השבת'

השר בני גנץ: "זה באמת מוזר ראש ממשלה עם 5 מנדטים"

שר הביטחון, בני גנץ, מתייחס למשבר בקואליציה ולתדרוכים נגדו לפני כחודשיים, דוחה את הטענות שמערכת הביטחון מוגבלת בשל תמיכת רע"מ בממשלה ומסביר כיצד הפך למייצג החרדים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום:מולי הרשקוביץ )

בריאיון מיוחד ל'כיכר השבת' מתייחס שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, לפרישת ח"כ עידית סילמן ומקווה שהקואליציה תצליח לשרוד את המשבר, דוחה את הטענות שתמיכת רע"מ בממשלה מגבילה את מערכת הביטחון ומסביר מדוע הוא רוצה לראות את החרידם בממשלה. הריאיון המלא והמקיף ישדור במגזין פסח בחול המועד.

באשר להקלות הרמדאן בצל גל הטרור אומר השר גנץ: "אי אפשר לחיות באפס סיכון, לא קיים. אם נעשה הגבלות מיותרות בסופו של דבר הדבר יסלים".

גנץ דוחה את הטענות על השפעת רע"מ באשר לפעילות מערכת הביטחון נגד הטרור: "חד משמעית, אני מפעיל את השיקולים הביטחוניים שלי רק ואך ורק על בסיס שיקולים ביטחוניים בלבד, אני לא מכניס שום שיקול פוליטי בשום דבר. השיח הזה - אין לזה שום בסיס עובדתית, חוץ מרכילות".

גנץ חוזר חודשיים אחורה, לרגע בו ישב לפגישה עם ראש הממשלה בנט, ובו בזמן בכירים בממשלה תדרכו נגדו שהו אחמוץ ומתנהג כמו ילד קטן: "ההסתכלות שלי היא אולי לא מוכרת מספיק בסביבה הישראלית, אני באמת לא מתכופף לפוליטיקה הקטנה הזו, אני לא נמצא במגרש של התדורכים, זה לא מתאים לי, אני עושה מה שאני מאמין שטוב לעם ישראל, אם מישהו רוצה לקשקש על איזה תדרוך מאחורי הגב? שיהיה לו בהצלחה".

גנץ מכחיש שפוצץ את הפגישה עם בנט: "אני עזבתי את הפגישה בצורה מסודרת, הטיעונים שהיו שאני פוצצתי פגישה הם טיעונים לא נכונים. למה אני באתי לפוליטיקה? לשרת אותך, זה מה שמעניין אותי, לא מה אומרים עלי".

שר הביטחון התייחס לעובדה שראש הממשלה בישראל עומד בראש סיעה עם חמשה מנדטים ואמר: "השיטה הדמוקרטית שלנו מביאה בחירות לכנסת, מביאה את היכולת לייצר הסכמות וקואליציה, במובן הזה היא חוקית ודמוקרטית, זה באמת מוזר, אבל זה ההסכם הקואליציוני ואנחנו צריכים לכבד אותו".

יו"ר 'כחול לבן' לא הסתיר את הרצון שלו שהסיעות החרדיות יהיו חלק מהממשלה: "בעיני מאוד חשוב שלכולם יהיה ייצוג בתוך הממשלה, אני מרגיש היום שכביכול אני זה שקשוב לצרכים של החרדים ולנסות לייצג אותם בתוך הממשלה, הייתי מאוד שמח שהם יהיו בתוך הממשלה, זה כנראה לא מתאפשר פוליטית, משני הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר