הטרור משתולל

פיגוע ירי גדול בליל הסדר בירושלים סוכל, 6 מחבלים נעצרו

כוחות צה"ל עצרו חוליית מחבלים בכפר סמוך לרמאללה, בחשד לתכנון פיגוע טרור בירושלים, בערב החג. עימותים אלימים סביב בית ברשות הפלסטינית, מחבל נמלט לבית סמוך • כל הפרטים (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השלכת אבנים על חיילי צה"ל, הערב (צילום: ערבי)

חולייה בת שלושה מחבלים מהכפר סילוואד הסמוך לרמאללה, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי גדול בירושלים בערב חג הפסח, נלכדה הערב (רביעי) בידי כוחות הביטחון. חיילי צה"ל כיתרו בית בכפר ושלושה מבוקשים נעצרו.

במהלך הפעילות בכפר, שעדיין בעיצומה, פתחו מחבלים בירי חי לעבר הלוחמים. אחד החשודים הצליח להימלט למבנה סמוך לבית המכותר וכוחות הביטחון כרזו לעברו במערכת הביטחון: "צא או שנהרוס את הבית במקום".

כוחות הביטחון בכפר סילוואד, הערב (צילום: ערבי)

במערכת הביטחון מגדירים את החשודים שנתפסו כ"פצצות מתקתקות". גורם ביטחוני צוטט הערב באתר 'וואלה!': "אף אחד לא לוקח כעת סיכונים. כל מי שמעלה רעיון לביצוע פיגוע או רומז על כך נעצר. המעצר לפני כשבועיים בכביש 6 על ידי הימ"מ היה של שב"ח שהעלה רעיון לרשת החברתית לבצע פיגוע".

הפשיטה על הכפר הערבי התבצעה שעות ספורות אחרי פגישתם המשותפת של הפלגים הפלסטינים בלשכת מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, במהלכה סיכמו ביניהם על הקמת חמ"ל משותף ותיאום, תוך ההיערכות לאפשרות של הסלמה מול ישראל.

בהודעה המשותפת שהוציאו כלל הפלגים אמנם לא נכלל איום מפורש אך כן נכתב כי יפתח חמ"ל משותף, "הפלגים הפלסטיניים והחמ"ל המשותף ינהלו דיונים קבועים כדי לעקוב אחרי ההתפתחויות ולקבל החלטות להגנה על העם הפלסטיני והמקומות הקדושים".

חיילים בירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, לקראת חג הפסח, במערכת הביטחון נמצאים בכוננות שיא מחשש לפיגועים במהלך החג. מספר פעולות בוצעו בימים האחרונים בניסיון למנוע פיגועים שכאלו. כחלק מהכוננות תוגברו כמות החיילים בקו התפר בכדי למנוע מעבר של מחבלים.

בנוסף, בימים האחרונים מערכת הביטחון ביצעה שורה של מעצרי פעילי טרור בכפרים ובמחנות פליטים. בנוסף תוגברו חיילים ושוטרים במרכזי הערים במטרה להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולמנוע פיגועים. בירושלים הוצבו היום במרכז העיר לוחמי ימ"ס כחלק מתגבור הכוחות והכוננות הביטחונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר