הולכים לבחירות?

הנשיא הרצוג: "חוסר יציבות זו סכנה גדולה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס למשבר הפוליטי העלול לשלוח את ישראל לבחירות חמישיות ואמר: "חוסר יציבות זו סכנה גדולה למדינה, לא משנה מאיזה כיוון פוליטי" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא המדינה הרצוג ורה"מ בנט (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

"כל אדם בר דעת וכל אזרח מבין שחוסר יציבות זו סכנה גדולה למדינה. לא משנה מאיזה כיוון פוליטי אנחנו מדברים", כך התבטא נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בהתייחסות למשבר הפוליטי עם פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה והעובדה שהממשלה איבדה את הרוב בכנסת.

בריאיון ל'כאן רשת ב', התבטא הנשיא הרצוג: "המערכת הפוליטית בישראל צריכה יציבות כי יש לכך השלכות דרמטיות על נושאים מאוד חשובים. אנחנו כאומה מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. נכון וראוי שנחשוב קצת לפני שאנחנו קופצים שוב לעוד אי יציבות ועוד אי יציבות – כי את המחיר משלמים כולנו".

בהמשך נשאל הרצוג על האפשרות שראש האופיזציה, בנימין נתניהו, יבקש ממנו חנינה ואמר: "שאלות האלה, הכל תאורטי. זו לא רק ביצה שלא נולדה. אני לא מדבר על העובדה שהמשפט יכול להימשך שנים. הוא גם יכול גם להסתיים בזיכוי, בשביל זה יש מערכת משפט. אז מה אני אתחיל לענות על שאלות היפותטיות ותיאורטיות? לעולם לא אכבול את ידיי לא מכאן ולא מכאן".

הנשיא יצחק הרצוג בריאיון לכיכר השבת

בריאיון לאריה גולן, נשיא התייחס לסבב הביקורים המדיניים שלו במדינות ערביות ואמר: "אני פוגש מנהיגים ערבים חשובים. הייתי באמירויות כאורחו של השליט, שם השמיעו את התקווה. לאחר מכן באנקרה אצל ארדואן שגם זה היה ביקור מאוד חשוב עם כל הסממנים והגינונים, שזה גם דבר חשוב לכשעצמו, להראות זאת לעמים. לאחר מכן בירדן, על הקרקע, בטקס רשמי לראשונה מאז כינון הסכם השלום זה היה מאוד חשוב. מקווה שנוכל לעשות זאת עם עוד עמים ועוד מנהיגים".

לדבריו: "התפיסה שלי היא לא רק הטקס עצמו. אני מדמיין ילד בן 10, איפשהו במזרח התיכון שרואה מנהיג יהודי ומנהיג מוסלמי ונטבע בתודעה שלו שאפשר גם אחרת. שיחסים בין יהודים וערבים במזרח התיכון, ובני האמונות השונות במזרח התיכון, יכולים לגור ביחד איש תחת גפנו ותחת תאנתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר