מדבר על הכל • צפו

גנץ בראיון: אני בעד הממשלה הזאת, צר לי שאין ייצוג חרדי

הטרור הפוקד את ישראל; הקלות הרמדאן לפלסטינים; המשבר בממשלה; התקווה החרדית שיעמוד בראשות ממשלת ימין-חרדים והיחסים עם בנט • שר הביטחון בני גנץ בריאיון חג לישי כהן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ)

יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון, בני גנץ, מתארח לריאיון חג מיוחד ומדבר על הכל: גל הטרור והאם רע"מ משפיעה על פעילות מערכת הביטחון? ההקלות שהעניק בחג הרמדאן, המשבר בקואליציה, היחסים עם ר"מ נפתלי בנט, התקווה החרדית שיעמוד בראשות ממשלת ימין-חרדים, התדרוכים מתוך הממשלה, מלחמת רוסיה-אוקראינה ומה הוא חג הפסח עבור שר היבטחון? צפו בריאיון המלא

כותרות מהריאיון

גל הטרור: "צריך להבין שאנחנו נצצאים בתקופה רגישה, אנחנו מתמודדים עם גל הטרור הזה - כוחות הביטחון והאזרחים - ביצענו מאות מעצרים, נמשיך ככל שצריך, אין מקום שאנחנו לא פועלים בו. אני מודע לתחושה של האזרחים אבל אני קורא להם להמשיך בשגרת החג שלהם עם הדריכות הנדרשת".

הקלות הרמדאן: "כשנלחמים בטרור צריך להפריד בין מבצעי הטרור לבין האוכלוסיה, רוב האזרחים הישראלים הערבים כמו גם רוב הפלסטינים לא מעוניינים בטרור, מעוניינים לחגוג את החג בשקט, לצערי יש גם כאלה שתומכים ועושים טרור, אנחנו חייבים להישאר ממוקדים, עושים שיקולים ביטחוניים. אי אפשר לחיות באפס סיכון, לא קיים, אם נעהש הגבלות מיותרות - בסופו של דבר המצב יסלים".

קואליציית רע"מ והטיפול בטרור: "חד משמעית, אני מפעיל את השיקולים הביטחוניים שלי רק ואך ורק על בסיס שיקולים ביטחוניים בלבד, אני לא מכניס שום שיקול פוליטי בשום דבר. השיח הזה - אין לזה שום בסיס עובדתית, חוץ מרכילות".

הפגישות עם אבו מאזן: "יש גישות טיפה שונות ביני לרה"מ בנושא הזה, אני מכיר בעובדה שיש פה פלסטינים ויש ישראלים וצריכים לשמור על הקשר, רק זה יאפשר לנו על רמת ביטחון יציבה. גם בפגישות, זה לא שאני רק נותן הקלות, אני בא ודורש שיפסיק לשלם למשפחות מחבלים".

התדרוכים נגדו בזמן הפגישה עם בנט: "ההסתכלות שלי היא אולי לא מוכרת מספיק בסביבה הישראלית, אני באמת לא מתכופף לפוליטיקה הקטנה הזו, אני לא נמצא במגרש של התדורכים, זה לא מתאים לי, אני עושה מה שאני מאמין שטוב לעם ישראל, אם מישהו רוצה לקשקש על איזה תדרוך מאחורי הגב? שיהיה לו בהצלחה".

גנץ מכחיש שפוצץ את הפגישה עם בנט: "אני עזבתי את הפגישה בצורה מסודרת, הטיעונים שהיו שאני פוצצתי פגישה הם טיעונים לא נכונים. למה אני באתי לפוליטיקה? לשרת אותך, זה מה שמעניין אותי, לא מה אומרים עלי".

פרישת עידית סילמן מהקואליציה: "אין ספק שזה אירוע מאוד מאוד משמעותי, זה מאוד מגביל את יכולת החקיקה של הממשלה , אני בעד הממשלה הזאת, מאוד צר לי שאין ייצוג חרדי בתוך הממשלה. את עבודת הממשלה אפשר להמשיך, את הפעילות הפרלמנטרית - זה יהיה מאוד קשה. מקווה שהממשלה תחזיק מעמד ותאריך את ימיה. מקווה שלא נגרר לבחירות".

ראש ממשלה עם חמשה מנדטים: "השיטה הדמוקרטית שלנו מביאה בחירות לכנסת, מביאה את היכולת לייצר הסכמות וקואליציה, במובן הזה היא חוקית ודמוקרטית, זה באמת מוזר, אבל זה ההסכם הקואליציוני ואנחנו צריכים לכבד אותו".

ממשלת ימין-חרדים בראשותו: "מה שעומד על הפרק מבחינתי זו יציבותה של הממשלה, היא מתפקדת ומקבלת החלטות, אני מעדיף שהממשלה הזו תשרוד את ימיה ותשרת את החברה הישראלית. אני לא פרשן. אני רוצה את החרדים בתוך הממשלה הנוכחית.

הרצון לייצוג חרדי בממשלה: "בעיני מאוד חשוב שלכולם יהיה ייצוג בתוך הממשלה, אני מרגיש היום שכביכול אני זה שקשוב לצרכים של החרדים ולנסות לייצג אותם בתוך הממשלה, הייתי מאוד שמח שהם יהיו בתוך הממשלה, זה כנראה לא מתאפשר פוליטית, משני הצדדים".

מלחמת אוקראינה רוסיה: "המתקפה הרוסית על אוקראינה לא הייתה צריכה להתרחש, אנחנו רואים דיווחים על היבטים של פשעי מלחמה. יש שם דברים שהם ממש נראים כמו פשעי מלחמה. רצח עם ושואה זה מהלך מדינתי מתוכנן, אני מציע להיות מאוד זהירים כשמשתמשים במשוגים האלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר