אחרי ההדחה מגל"צ

"אני לא ביביסט" • יעקב ברדוגו מדבר על הכל בריאיון סוער

המשבר בממשלה; האם ישראל הולכת לבחירות? ההדחה מגלי צה"ל; הביקורת הקשה משמאל והאם בנימין נתניהו צריך לפרוש? הפרשן הפוליטי, יעקב ברדוגו, בריאיון חג סוער לישי כהן • צפו (מגזין החג)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ | הפקה: איציק אוחנה)

כחודשיים לאחר שהודח מגלי צה"ל, הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו מתארח לריאיון חג סוער ב'כיכר השבת' ומתייחס להחלטה להידח אותו מהתוכנית הפופלרית בגל"צ, הטענות נגדו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, החרם של הימין על גל"צ, וגם: המשבר הפוליטי, האם ישראל הולכת לבחירות ומה הסיכוי של נתניהו לחזור לשלטון? צפו בריאיון המלא

כותרות מהריאיון

תפקידו בתקשורת: "עיתונאי בוודאי שלא, אני לא עיתונאי. אני פרשן פוליטי ואני מתפרנס מעריכת דין ומהעולם העיסקי. איש תקשורת, כן".

האש שהוא מושך: "לפי דעתי קודם כל אני אומר את האמת שלי, אני לא בוחל בסוג של התניה, פרנסתי לא עליהם. גם לא קורצתי מהחומר שקורץ בגלי צה"ל או בתאגיד, אני אומר את האמת שלי. יתרה מזו, במבחן הראוי שלי אני את רובם הייתי על ידם או גדלו סביבי. סער היה סגני באוניברסיטה, עם ליברמן שנים רבות ניהלתי.. יאיר לפיד שנכנס לפוליטיקה כבר הייתים שנים רבות אחרי.. בוודאי נפתלי בנט שכאן במשרד הזה ישב שעות רבות כמו תלמיד, אני שחקן אחר. אני לא מפחד מהם..".

אני לא ביביסט: "מה זה הקשקוש הזה? אני בכלל עד לפני שלוש שנים, עד הגשת כתב החדשות הייתי נגד בנימין נתניהו, מי שהצטרף לדעות שלי זה בנימין נתניהו.. אולי נתניהו הוא ברדוגיסת? הרי אני 18 שנה מדבר על המהלכים נגד מערכת המשפט. נתניהו, בעיני, הוא זה שהתחבר לאג'נדה, כי אני ביקרתי אותו ואת הליכוד שנים על המערכת הזו. נתניהו אימץ את האג'נדה שלי".

תפקיד הימין: "הימין המרכזי, המאבק המרכזי שלו, הוא זהותה היהודית של מדינת ישראל, זה מה שמחבר בין הפריפריה האמונית של תומכי הליכוד, שבמשך שנים נתנו את נשמתם עבור ההתיישבות היהודית ביו"ש והיא לא החזירה להם באותה מידה, לסיעות החרדיות. וכמובן נושא הפרדת הרשויות, אלו נקודות מרכזיות".

יעקב ברדוגו בריאיון ל'כיכר השבת'

הולכים לבחירות: "זה הולך כמו בחירות, זה נראה כמו בחירות וזה בדרך לבחירות. התוצאה היא שהממשלה הזו תם זמנה, עכשיו קונים זמן".

גלי צה"ל: "צריך לסגור. מפקדת גל"צ שלכאורה שיקרה את צה"ל היא מונתה למפקדת גל"צ כדי להדיח את ברדוגו. אם גלי צה"ל לא היו בה את רזי ברקאי, רינו צרור, ואילנה דיין.. ולהם יש אג'נדה פוליטית. אני לא מקדם שום דבר. אני מעביר את ההוויה הפוליטית על פי מה שאני מאמין בה, עובדה שמאות אלפי ישראלים האמינו לה. לא קידמתי שום דבר, אני מספר את הסיפור כפי שאני רואה אותו. מדובר בשר ביטחון פחדן שמינה את מפקדת גל"צ להדיח אותי כי הוא מפחד, כי אני מביא את האמת עליו. בני גנץ הוא איש מסוכן למדינת ישראל. מדובר בהדחה בוטה".

בנימין נתניהו: "נתניהו במידה רבה הוא תיקון גדול לכל המערכת. היחיד כרגע שבשלו אני תומך בו. הוא היחיד שיכול לעשות את התיקוםן במערכת המשפט וגם לייצר את החיבור סביב הזהות היהודית של מדינת ישראל. אם נתניהו לא יצליח - עוד פעם בגלל סוג של נוכלות - כל דבר בעיתו נכון.. אני דווקא מאמין שהימין יתפקח וייתן תוצאה..".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר