הממשלה והרפורמה

הממשלה והרפורמה בסלולר הכשר: שר התקשורת באולפן

התפוררות הקואליציה; רה"מ עם חמשה מנדטים; החקיקה בדת ומדינה; הסירוב לשתף פעולה עם 'המשותפת'; רפורמת הסלולר והביקורת נגדו • שר התקשורת יועז הנדל בריאיון לישי כהן (מגזין חג)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לנשה)

עשרה חודשים לאחר שחזר למשרד התקשורת עם הקמת ממשלת בנט-לפיד, השר יועז הנדל, מתארח לריאיון חג באולפן 'כיכר השבת' ומתייחס למשבר המאיים על קיומה של הממשלה, לעובדה שבישראל מכהן ראש ממשלה עם חמשה מנדטים, הסירוב החד משמעי שלו לשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת וכמובן - רפורמת הסלולר בשוק התקשורת החרדי, הביקורת הקשה על הרפורמה ופגישת הרבנים והאדמו"רים. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

המשבר בממשלה: "אני חוזרים לאמצע מאי לכנסת, הממשלה הזאת צריכה לעשות סיכומים של שנה. אני לא יודע להגיד לך איך וכמה זמן הממשלה תחזיק. יש כאלו שישיגדו שהמשבר קרה מאוחר מהצפוי ויש שיגידו שזה קרה מהר מהצפוי. אנחנו ברכבת הרים, כל רגע יש אירוע חדש שמשנה את המציאות הפוליטית".

ראש ממשלה עם חמשה מנדטים: "זו המערכת הפוליטית שלנו. זו השיטה שלנו. האם אני רוצה לשנות את השיטה? חד וחלק כן. השיטה הפרלמנטרית שלנו לא מספיק טובה. יש באגים בשיטה. אם אתה רוצה - תשנה את השיטה, אל תגיד שהשיטה לא טובה לך רק כי זה לא נתניהו".

ממשלה הנשענת על הרשימה הערבית המשותפת: "אני הוכחתי שאני אומר שהרשימה המשותפת לא לגיטימית לשיתוף פעולה פוליטי - אני עומד מאחורי הדברים. הם לא שותפים לגיטימיים של קואליציה כזו או אחרת. העובדה שהליכוד בחר לשתף פעולה עם המשותפת נגד חוקים ציוניים - זה לדראון עולם. אנחנו לא עושים עסקאות עם המשותפת".

שר התקשורת באולפן 'כיכר השבת'

חוקי דת ומדינה: "בעיני במשך הרבה שנים הציונות ויתרה על היהדות. אני זה מעניין אותי, אני זה החיים שלי. אני אוכל כשר, אני לא רוצה שש"ס יקבעו לי שאני חייב לאוכל רק את הכשר של ש"ס. הרבנות הייתה היריב של החרדי, הסטטוס קוו השתנה, הפוליטיקאים החרדים עשו ערבוב של כסף ופוליטיקה עם היהדות".

רפורמת הסלולר החרדי: "התקבלה החלטה ואנחנו נפרסם את זה אחרי החג. אם אני לא יעשה את זה - אף אחד לא יעשה את זה, תהיה את הקמובינה החרדית להחזיק את הקרטל שמחזיק את החרדים וגורם להם לשלם יותר ולהיות עם פחות נגישות לטלפונים". אחרי החג נפרסם את ההחלטה בצורה מסודרת.

השאלה אם אתה לא שופך את האמבטיה עם התינוק?

"תן לי להוציא את ההחלטה ואחרי זה תשאל אותי מה אני שופך ומה אני לא שופך. אני מאמין שיהיו פה הרבה מאוד כשרויות , כל חסידות, כל קבוצה, כל עיר".

התחושה שאתה מנסה לחנך את הציבור החרדי

"אני לא פטרון אני ממשלה. ממשלה לא יכולה להסתכל על ציבור מסוים ולהגיד שהציבור הזה הוא אוטונומיה. אני לא גורם לזה ש-70% מהחרדים גולשים באינטרנט".

הנדל התייחס לפגישה שלו עם האדמו"רים והביקורת שלא חבש כיפה: "בוא נעשה סדר, האדמו"רים הגיעו אליי לפגישה, אני לא ידעתי מי מגיע, קיבלתי אותם בסבר פנים יפות, הלכתי וקיבלתי את האדמו"ר בכניסה, ליוותי את האדמו"רים ביציאה. מה קשור כיפה בדיון מקצועי? שאני הולך לבית כנסת אני חובש כיפה. מי שרוצה להפוך אותי למה שאני לא - אז שלא יבוא ליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר