רצח הזוג כדורי • ריאיון

מפקד ימ"ר ירושלים: "החקירה הייתה מסועפת"

אחרי הפרסום על פיענוח הרצח של הזוג כדורי, 3 שנים לאחר שבוצע, מפקד ימ"ר ירושלים משיב לביקורת על הזמן שלקח לפענח את הרצח בריאיו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת | תמונה חיצונית: יונתן זינדל פלאש 90)

שעות אחרי הפרסום המטלטל על פיענוח הרצח של הזוג כדורי לפני כשלוש שנים, לפיו רצח מחבל דאעש את הזוג על רקע לאומני, מפקד ימ"ר ירושלים, ניצב משנה אבי כהן.

כהן שיתף לגבי פענוח הרצח ואמר כי "בהתחלה לא הבנו את זה. אחרי פרק זמן מסוים אחרי שהטחנו בו את הראיות הפורנזיות שהיו לנו אותו חשוד נשבר והתחיל להודות בשלושת האירועים, וקשר אותם לאותו רעיון של המדינה האיסלמית שהוא מאמין בה."

בהמשך התייחס למורכבות החקירה ואמר כי היא אכן "הייתה מורכבת, חקירה מאד מאד מסועפת שנמשכה בערך שלוש שנים, ביחד עם שירות הביטחון הכללי, היו כמה צוותי חקירה שניהלו אותה בצורה מסורה. למעלה מ-600 עדים נחקרו, והשתמשנו בכל מה שיש במשטרת ישראל ובארגונים אחרים, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה שזה חקר האמת."

במענה לביקורת שהוצבה נגד המשטרה וגורמי המודיעין אמר: "אני מקשיב ואני שומע, אבל להבין אני לא מבין. בסופו של דבר שירות הביטחון הכללי עובד אתנו בצורה רציפה, שיתוף פעולה מעולה. מי שנכנס למעצר מנהלי זה אומר שיש מידע מודיעיני לגביו שעדיף להרחיקו."

"המידע המודיעיני לא מספיק להבשיל לכדי ראיות, הוא נכנס למעצר מנהלי, ואני סמוך ובטוח שאם יש משהו אחר שירות הביטחון היה עומד ושם את הדברים בצורה הכי נחושה על השולחן."

על הפגישה עם בני משפחת כדורי אמר לוי: "נפגשתי איתם פעמיים, גם בשבוע שעבר וגם היום בשעות הבוקר, והיא הייתה שיחה עניינית, אישית ואינטימית."

אחותו של יהודה כדורי ז״ל מסרה ל'כיכר השבת': ״ברגע שקיבלנו את ההודעה לא האמנו, הגוף רועד, המשטרה עדכנו את המשפחה שלנו, הילדים שלהם היו חשודים, לא עלה בדעתנו שהם הרוצחים, מהרגע שהם נעצרו לא האמנו שזה הם, הם תלמידי ישיבה, תמיד חשבנו שזה פיגוע, המשטרה היתה בטוחה שזה הם, לא הגיע להם המעצר הזה, אי אפשר לעכל את זה, קשה לנו".

כתב אישום כנגד הרוצח השפל, צפוי להיות מוגש ביום שני הקרוב.

כזכור, מוקדם יותר היום (חמישי) ימ״ר ירושלים והשב״כ פענחו את רצח בני הזוג כדורי, הרצח הוא פיגוע על רקע לאומני, המחבל הוא וסים אסעיד תומך דאעש נעצר לפני חודשיים.

הפיענוח קורה שלוש שנים אחרי הרצח בזכות ערנות יוצאת דופן של לוחמי מג"ב בירושלים, כמה שעות לאחר שביצע פיגוע נוסף ורצח עובד זר בביתו בירושלים ופצע אדם נוסף.

המחבל הוא גם זה שניסה לרצוח את הילדה אדר בצלאל בארמון הנציב יממה לפני רצח בני הזוג כדורי, מספר ימים אחרי שביצע את הפיגוע ורצח את הזוג כדורי.

שבועות לאחר הרצח השב״כ עצר את המחבל, שישב במעצר מינהלי בגלל תמיכתו בדאעש ושוחרר רק לפני מספר שבועות, לאחר ששוחרר, הסתובב בין בניינים כדי למצוא דלת פתוחה לרצוח. כעבור כמה ימים ביצע פיגוע נוסף ורצח עובד זר בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר