מתקפה חריגה

רוסיה נגד ישראל: 'ממשיכה בכיבוש לא חוקי'

אחרי ששר החוץ לפיד גינה את הזוועות שביצעו הרוסים באיזור בוצ'ה באוקראינה, רוסיה מגיבה לראשונה וטוענ כי ישראל מנסה להסיט את תשומת הלב של העולם מהפלסטינים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, אבשלום שושני פלאש 90)

משבר דיפלומטי: אחרי ששר החוץ יאיר לפיד גינה מספר אירועים שביצעה רוסיה באוקראינה ואחרי שישראל הצביעה העד הדחת רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, ברוסיה לא נשארים חייבים ומגנים את הקו הישראלי הפרו מערבי.

"התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה. יש ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים והעתיקים ביותר - הפלסטיני-ישראלי." נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי.

עוד נכתב כי "בניגוד להחלטות רבות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם, ממשלת ישראל ממשיכה בכיבוש הבלתי חוקי וב'סיפוח הזוחל' של שטחים פלסטיניים".

בהמשך הודעת משרד החוץ הרוסי נכתב כי "למעלה מ-2.5 מיליון פלסטינים בגדה המערבית, חיים כיום במובלעות מפוזרות, מנותקות מהעולם החיצון. רצועת עזה הפכה בעצם ל'כלא פתוח', ששני מיליון תושביו נאלצו לשרוד כמעט 14 שנים בתנאי המצור הימי, האווירי והיבשתי שהטילה ישראל."

"המהלך של ישראל לשמור על הכיבוש הארוך ביותר בהיסטוריה העולמית שלאחר המלחמה מתבצע תוך שיתוף פעולה ובשתיקה של מדינות המערב ובתמיכתה של ארצות הברית".

כזכור, לאחר הטבח בבוצ'ה הצביעו מדינות רבבות באו"ם בעד הדחת רוסיה ממועצת זכויות האדם, החלטה בה תמכה גם ישראל מורת רוחה של רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר