"איך לא מפחדים?"

הראש"ל הגר"י יוסף מזהיר: "איסור כרת לעלות להר הבית"

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש לעלייה להר הבית והזהיר את הציבור מפני איסור כרת: "צריכים להיזהר, זה איסור כרת. איך אנשים לא מפחדים מאיסור כרת? (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן )

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים לעלייה להר הבית והזהיר את הציבור מפני איסור כרת.

הרב פתח את דבריו: "אני רוצה להזכיר עוד הפעם את האיסור של עליה להר הבית. אנחנו באים כל שנה לברכת הכהנים בכותל המערבי, אני עולה למעלה ורואה את השביל שמוליך להר הבית, לצערנו הרבה אנשים גם דתיים, כיפות לבנות או שחורות, אני רואה אותם עולים להר הבית".

"רבותי צריכים להיזהר" הדגיש הראש"ל: "זה איסור כרת, זה איסור חמור. איך אנשים לא מפחדים מאיסור כרת? כל הר הבית בחזקת שזה איסור, אנחנו טמאי מתים".

לדבריו: "הרב קוק, הרב הראשי הראשון, הוא מתייחס לספר שלו לנקודה הזו שצריכים להראות ריבונות הלר הבית והוא כותב: אין זו סיבה מספקת לעבור על איסור כרת. זה לא המציאו עכשיו כמה רבנים 'ריבונות', מה זה קשור לריבונות?".

הרב הראשי סיים את דבריו: ""לכן אנחנו מזהירים פה בדבר הזה. כך היה דעת כל גדולי הדור, כל הרבנים הראשיים לדורותיהם. איסור כרת זה איסור חמור ביותר".

צפו בדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר