הכל נופץ | תיעוד מסכם

הסלעים על האוטובוס; הנוסעים: "רעדנו מפחד, כולם צרחו"

כעשרה אוטובוסים שהיו הבוקר בדרכם לכותל המערבי, נרגמו באבניים על ידי המון ערבי מוסת, שניים מהנוסעים משחזרים ל'כיכר' את רגעי הפחד והאימה על האוטובוס | תיעוד (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האוטובוסים המנופצים - מההמון הערבי המוסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבוקר הראשון של חול המועד פסח במהלכו אלפים עולים להתפלל בכותל המערבי נפתח ביידוי אבנים של הערבים על האוטובוסים בשל המתיחות בהר הבית.

קרוב לעשרה אוטובוסים נרגמו הבוקר באבנים, על ידי פורעים ערבים, סמוך לשער האריות. הפורעים ניסו לחסום את האוטובוסים והחלו ליידות סלעים על האוטובוסים, מספר נוסעים נפגעו מהאבנים ופונו לטיפול בבתי חולים, האוטובוסים המשיכו למוסך אגד, שם חוקרי מז"פ של משטרת ירושלים אספו ראיות ותיעדו את הנזקים. על האוטובוסים ניתן היה לראות שרוב חלונות האוטובוסים נופצו ויש סלעים ובלוקים וגם דם של הפצועים,

ישראל מ' צעיר חרדי שהיה על אחד האוטובוסים הבוקר, מספר ל'כיכר השבת' על רגעי הפחד: "עליתי על האוטובוס כמה תחנות קודם, אני נוסע כל כמה ימים לכותל בקו הזה, ואני יכול להעיד כי בחיים זה לא קרה לי".

"ליד שער האריות, לפתע החלו להתנפץ חלונות האוטובוס, וכולם נשכבו על הרצפה. ראיתי בחורה אחת שהאבן פגעה לה בראש, כולם צרחו ורעדו מפחד, לקח לנו דקה להבין מה קורה, חזרתי ברגל לבית שלי מסביב, מכיוון שפחדתי לחזור באוטובוס".

נחום אפלבוים שעובד בכותל, והיה על האוטובוס, סיפר: "הייתי בהלם בנסיעה, אני כבר כמה שנים עובד בכותל וזו הפעם הראשונה שקורה לי דבר כזה. היה מטח אבנים מטורף על האוטובוס״

שלומי פדידה, נהג אחד האוטובוסים שנרגמו הבוקר באבנים מספר: "פניתי לכיוון הכותל - זה המסלול הקבוע שלי. בירידה חיכו קבוצה של עשרות חבר'ה, עם מטח אבנים כבד. כל השמשות נופצו אמרתי לנוסעים לשכב על הרצפה. כשהגענו לתוך הכותל התקשרתי למשטרה ולמד"א".


המשטרה בפעילות חקירה מהירה עצרה מספר צעירים ערבים בחשד שהיהו שותפים לידוי אבנים על האוטובוסים הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר