מופע של התפרקות

ברע"מ החליטו: הקפאה זמנית של החברות בקואליציה

בצל ביקורת קשה מבית וזעם במגר הערבי, במפלגת רע"מ שוקלים הקפאה זמנית של החברות בקואליציה. טאהא: "ככל הנראה הקואליציה תתפרק, אני לא אופטימי" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנסור עבאס במליאה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתיחות בקואליציית בנט בצל המהומות האלימות בהר הבית: וואליד טאהא, מחברי הכנסת של רע"מ התבטא היום (ראשון) אחר הצהרים כי המחיר יהיה, ככל הנראה, פירוק הקואליציה.

בשיחה עם חדשות 13 אמר טאהא: "אני לא אופטימי בנוגע להמשך דרכה של הקואליציה". לדבריו, "הייתי מצפה שהממשלה תנהג אחרת מול היהודים שעלו לעשות פרובוקציה במסגד אל אקצא אבל היא אפשרה לכמה מאות פאשיסטים לנהוג כך. המחיר יהיה כנראה פירוק הקואליציה".

בתוך כך האפשרות הנשקלת במפלגה הערבית, הנמצאת בין פטיש לסדן, היא להקפיא זמנית את החברות בקואליציה עד להודעה חדשה. כך לפי פרסום של העיתונאי עמית סגל. לא ברור מה המשמעות של הצעד בזמן פגרה, אולם מדובר בצעד שנועד להרגיע את הרוחות במגזר הערבי התוסס.

המופתי של רע"ם, השייח' מוחמד סלאמה חסן, היה הראשון לקרוא הבוקר לפרוש מהקואליציה, וזאת בשל "תקיפת המקומות הקדושים בפלסטין השייכים לאיסלאם", כך לדבריו.

בראיון לרדיו נאס, אמר המופתי: "אנחנו כבר סבלנו מספיק ממשלת בנט הפושעת, אנחנו צריכים לקבל החלטה היום שתחייב את מנסור עבאס ורע"מ לפרק את הממשלה". לדברי המופתי בריאיון: "מסגד אל-אקצא, הוא קו אדום ואין ליהודים שום בעלות עליו".

גם יו"ר רע"ם לשעבר וחבר מועצת אל-שורא, אבראהים סרסור, קורא בימים האחרונים וביתר שאת היום, לפרוש מהקואליציה. לדברי סרסור, "הממשלה הזו פשיסטית בדיוק כמו קודמותיה, לכן אני קורא לפרק את הממשלה באופן מידי, ושיקרה מה שיקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר