טרור ליד הכותל

נעצר תושב מזרח ירושלים, חסם את נסיעת האוטובוסים

ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג’מן התייחס לאירועים האלימים בעיר, הרגיע "אין התרעה קונקרטית לפיגוע", הזמין להגיע לכותל ודיווח על מעצר חשוד שהאט את האוטובוסים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האוטובוס המחורר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג’מן, התייחס היום (ראשון) למהומות האלימות בהר הבית ולמתקפת האבנים הקשה על המתפללים, שעשו הבוקר את דרכם באוטובוסים אל הכותל המערבי. בין הדברים דיווח תורג'מן כי תושב מזרח ירושלים, שנסע לפני האוטובוסים הבוקר בדרך לכותל והאט את נסיעתם כדיי שהמתפרעים הערבים יוכלו לידות אבנים על האוטובוסים, נעצר היום.

"חשוב שתושבי העיר ידעו שיש להם משטרה חזקה", אמר תורג'מן. "אנחנו כבר כמעט שבועיים ברמדאן. עד עכשיו התקיימו האירועים באופן סדור, היו אירועים שטופלו כירורגית. אני יכול לומר חד משמעית שאנחנו ערוכים".

הוא התייחס לאירועי היום בהר הבית ובמזרח ירושלים. "היו שני אירועים חריגים", פירט תורג'מן, "האוטובוסים ותקיפת היהודים. חשוב לזכור שבשלב זה חלק גדול ממפירי הסדר ברחו מהמסגד. המאמץ העיקרי היה בהר. היו מספר אוטובוסים שנעצרו. הגיע כוח. הם ברחו ועדיין עצרנו חשודים מופללים באירוע. רואים אותם במצלמות"

עוד אמר: "בסוף הכי קל לי זה להפסיק אוטובוסים. אבל תזכרו שבחול המועד אלפי יהודים נוסעים לכותל. אני יכול לומר לכלל הציבור שהוא מוזמן לכותל, יש פה משטרה חזקה שנערכת בהתאם. אין מצב שאני אגיד לאנשים שאי אפשר להגיע לכותל. אני מזמין את הציבור".

האוטובוס אחרי מתקפת האבנים (צילום: חיים גולדברג)

הוא הדף את הביקורת לגבי ההתנהלות בשער שכם בסוף השבוע. לדבריו, "הרחקנו מפריעים. בנושאי הגדיים נעצרו חשודים וגדיים. היה את קורבן הפסח שנערך בבורסקאים ונערך ללא אירועים חריגים. כל חריגה אחרת טופלה בנחישות".

באשר למהומות ביום שישי הסביר: "מפירי סדר הגיעו והערימו אבנים. אני 30 שנה בירושלים וזה היה אחד היותר משמעותיים. המתנו עד לסוף התפילה. הובלתי את הכניסה להר. חשוב להגיד שגם מקומיים נפגעו. אבל מרגע שהאיום היה לעבר מתפללים בכותל שוטרים וגבעתי הוראתי להיכנס להר.

האבנים באוטובוס (צילום: חיים גולדברג)
(צילום: חיים גולדברג)

"כל הזמן הסתכלתי על לוחות הזמנים כדי שהמתפללים יוכלו להיכנס. בסוף הייתה תפילה של 48 אלף ללא חריגים. התכלית הושגה. היו עשרות רבות של עצורים שהוצאנו לחקירה".

לדברי תורג'מן, "בסוף אנחנו נדרשים להמון אתגרים. אנחנו ערוכים. הפריסה נותנת את המענה". הוא הוסיף ומסר: "אני קורא למנהיגים, לנבחרי הציבור ואנשי הדת לגנות את המסיתים, על מנת שהציבור הרחב יוכל להמשיך בחופש הפולחן.
ביום שישי היה את האירוע בבוקר והייתה תפילה כמו שצריך. בשער שכם מלבד 3 עצורים אתמול אין אירועים. אני מאמין שהפעילות נכונה ומדויקת. כל הפעילות יש לה תכלית. אני לא מתכוון לוותר לשום מפר סדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר